pondelok 2. februára 2015

Yves Rocher | Culture Bio Deodorant

Pondelok sa dúfam všetkým podarilo prežiť bez ujmy na zdraví a veľkého stresu. Reklamy naučili modernú spoločnosť používať antiperspiranty na dennej báze, už len proti tomu stresu, aj keď toľko nešportujeme. Trochu menej ale informujú, že potenie je vlastne prirodzená vec a čo všetko môže spôsobiť každoranné rvanie hliníka do potných žliaž. Tým sa zaoberať nechcem, existuje gúgl :-). Radšej by som nadviazala na skorší článok, recenziu sprcháčov rady Culture Bio od Yves Rocher a poreferovala ich prvý a zatiaľ jediný bio deodorant.


Tento som si kúpila v prvom rade presne pre to, že neobsahuje zlúčeniny hliníka, bol onálepkovaný certifikátom bio EcoCert a potom ma zaujala vôňa - svieža, trošku mentolková a nie príliš sladká. Cena až taká priaznivá nebola (50 ml, 4,20€), ale za bio sa pripláca, že? Keďže to nie je antiperspirant, ale deodorant a neobsahuje hliníkové soli ani ďalšie somariny, zázraky proti poteniu som nečakala. Tu je úplne zloženie:


Tie zázraky proti poteniu sa teda nekonali. Aluminium v žiadnej nebezpečnej podobe neobsahuje a ani iné látky, ktoré by výrazne zabraňovali poteniu. Celý deň pochopiteľne nevydrží, ale však to ani tie rexonové s dvojnásobnou ochranou, rozumej dvojnásobnou dávkou chémie. Vôňa, ktorú som už ospevovala, drží aj niekoľko hodín, čo je fajn. Jej základ podľa mňa tvorí bio štava aloe vera, ktorá je na druhom mieste v zložení, takže ňou v YR nešetrili. Ďalej je to zmes pepermintu a rôznych esenciálnych olejov. Obsahuje zopár konzervantov, ale zaslúžil si EcoCert, takže také hrozné to s nimi nebude. A ešte jedno plus, že svojím zložením nelepí. Celkovo by som zhodnotila, že to je taký ľahší príjemný deo, napríklad na zimné dni.

2 komentáre:

  1. Tohle byl můj velmi oblíbený deodorant, svého času jich dělali bio více, měla jsem i bio levandulový:-) Když jsem loni zase pro bio deodorant šla, tak už neměli ani jeden, ani tento Aloe vera. Měli už pouze antiperspiranty. Teď jsem se dívala na stránky (a pokud se dívám dobře), tak už ty bio nemají ani na webu. Nemáš přehled, zda jsou v kamenných prodejnách? Dlouho jsem v YR nebyla :-)

    porcelainswan

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Presne, uz ho nemaju :(. Pytala som sa nedavno, aj v Brne aj tu v Bratislave. Na SVK strankach maju celu radu Culture Bio pekne osekanu. Nerozumiem tomu. Iba velmi dufam, ze za tym nejaka nova rada naozajstnej certifikovanej prirodnej kozmetiky!

      Odstrániť

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...