nedeľa 22. februára 2015

Dr.Hauschka | Pleťové tonikum Clarifying Toner

Asi "od-vždy" som zvykla používať pleťové vody na odlíčenie a čistenie pleti v jednom. Ale čím ďalej som viac v problematike, zisťujem, že ideálnejšie je odstrániť mejkap mliekom, olejom, proste nejakým prírodným odličovačom a potom použiť tonikum (lenže nie vždy je toľko času :) a chcenia). Úloha tonika totiž nastáva po vyčistení pleti a je to tzv. adstringentum, čo znamená stiahnutie pórov, regulácia mastnoty. Plus nejaké to dočistenie. Ak to preženiem, ideálne prírodné tonikum by mohlo aj liečiť kožné defekty. A teda, že to nemusí byť až také sci-fi.


Rudolf Hauschka už v roku 1935 pracoval na biokozmetike, ktorej podstata spočíva v antroposofickej medicíne (liečivé rastliny a prírodné substancie sú spracované podľa špeci metódy, tzv. rytmickej, ktorá berie ohľad aj na duchovno-vedecké poznatky, ale nejdem vás nudiť teóriou). Jednoducho povedané, geniálne sa im podarilo nakombinovať 7 liečivých bylín do jednej fľaštičky. Výsledkom je zázračná vec, ktorá mi konečne dala pleť do poriadku tak, ako som si vždy predstavovala - vyliečila vyrážky, a hlavne odmastila! To som nemyslela, že sa mi niekedy v živote podarí :D a skúšala som už fakt že všeličo. Páči sa mi, že aj samotný výrobca uvádza, že tonikum nie je určené na čistenie pleti, ale je to ošetrujúci prípravok. Nastrieka sa alebo aplikuje prstami na čistú pleť, a potom jemne povtláča. Netreba už žiaden nočný krém a spol., iba nechať cez noc pôsobiť. Ráno ho nepoužívam, nechce sa mi ho zabetónovať mejkapom, lebo si nemyslím, že by tak dokonale účinkoval. Vonia ľahko, čerstvo, bylinkovo. Do mesiaca som mala pleť ako vymenenú.


Samozrejme, že mi nedalo, a potrebovala som skúmať, v čom tento zázrak tkvie. Ako som spomínala, sú to práve tie rastlinky s dokázanými liečivými účinkami. Hojeniu rán a liečeniu zápalov pokožky pomáha bôľhoj, nechtík, kapucínka, sedmokráska a echinacea. Našla som, že viaceré z týchto bylín sa v minulosti používali a stále používajú na obklady pri naozaj zle sa hojacich ranách, ekzémoch, vredoch. Silné tonizačné účinky majú a mastnotu regulujú hamamel a pagaštan. Extrakty pomáhajú pleti zbaviť sa toxínov, potláčajú rast baktérií a tak by mali logicky brániť vzniku ďalších vyrážok a inej neplechy. Už minule som písala a vychvaľovala tonikum od Weledy. Ingrediencie sú trošičku porovnateľné, no toto tonikum a celkovo ako produkt je pre mňa konkurenčne nepriestrelný.

A na záver k cene. Vzorku som kúpila v jednom e-shope, 10 ml za cca 3€ a ďalšiu som dostala ako bonus k nákupu. Dokopy 20 ml tonika mi vydržalo celkom dlho, do dvoch mesiacov. Veľké 100 ml balenie sa dá zohnať od cca 25 €, čo je celkom dosť. Ale ak mi má vydržať hoci len pol roka, určite stojí tento malý zázrak za kúpu. Sympatické, že aj tie vzorky boli balené v skle a nie plaste, Dr. Hauschka má totiž certifikáty nielen za samotné bio produkty, ale aj ich ekologické správanie.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...