sobota 7. februára 2015

Topvet | Pleťové čistiace tonikum (konopné)

Topvet je ďalšia zo značiek, ktorá deklaruje, že je prírodnou kozmetikou. Urobila som si malý research. Určite má sympatický koncept, kvalitný proces výroby a používa aj bio suroviny. Ale nedá sa zovšeobecňovať, že všetky jej výrobky sú bio. Kým som mala mastnú pleť, hľadala som niečo ozaj účinné a tento výrobok spadal v rámci istého online shoppingu pod kategóriu bio/organic. Tak že skúsim. Dnes nereferendujeme, ale referujeme (Aliancia za rodinu verím, že neuspeje).


TOPVET | Regeneračné konopné čistiace tonikum 3% | 200 ml, cca 5,50 €
Je podľa výrobcu určený na čistenie problematickej pokožky, suchej, aj v prípade ekzémov. Podľa mňa sa hodí na úplne každý typ pleti. Dobre si poradí aj vyčistením od mejkapu a mastnoty. Trošku mi vadil mierne lepkavý pocit po aplikáciíí, ale stačí opláchnuť vodou a je to. Oplachujem prakticky každý odličovač a čistič. Tým, že ďalej používame rôzne toniká, krémy, očné gély, nikdy neviete, aká chemická reakcia tam po zbytkovom produkte môže nastať. Konopný olej okrem iného obsahuje kyselinu gama-linolénovú, ktorá má výrazný protizápalový účinok. Aj výrobca udáva, že tlmí bolesť pri zápaloch pokožky. To mariška tuším tiež dokáže, ale či aj 3% roztok... :-) Vôňu má takú zvláštnu, ktorú ťažko definovať. Obsahuje esenciálny olej Citronellol a extrakt zo zeleného čaju, ktorých vôňa sa bije s cannabis olejom a ťažko určiť čím.


Jediné, čo tomuto toniku môžem vytknúť sú tie konzervanty a to najmä Imidazolidinyl Urea. Ten reakciami vytvára formaldehyd, ktorý je toxický. Údajne, v USA obsahuje až 20% kozmetiky nejaké iniciátory formaldehydu. Podľa štúdií to v Európe až tak kritické nie je. Pikoška: táto látka sa pridáva napr. aj do niektorých druhov praclíkov, kde umelo zvyšuje to "pekne-do-hneda-zapečené". Ale v princípe, tento výrobok nie je ani zďaleka (chemická) čistiaca pleťová zmes, ktorá sa bežne predáva v drogériách pod štítkami známych značiek.
Som rada, že som na značku TOPVET natrafila a priviedla ma aj na ich domovskú stránku. Je to dokonca česká rodinná firma, podporuje detskú nadáciu KRTEK, netestujú na zvieratách a väčšina jej výroby je ozaj čistá príroda. Na Wish List si pridávam vyskúšať bio pleťové oleje, bambucké maslá (patria medzi ich najpredávanejšie výrobky) a tiež majú rôzne čisté bylinné extrakty, ktoré som zatiaľ inde nenašla.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...