nedeľa 12. augusta 2018

Kozmetika na dovolenku + Minimalistická verzia

Čo je základom pri balení na letnú dovolenku? No predsa ochrana pred slnečným žiarením! :) Aj keď sa moja prvá tohtoročná dovolenka odohrávala na území bývalého Československa a očakávané počasie je kadejaké, iba nie slnečné...


V tomto článku vám ukážem, bez čoho som sa počas 10 dní mimo domu nezaobídem, a tiež moje tipy, čo by som si zbalila na zahraničnú cestu iba s príručnou batožinou na palube. Rozpísala a nafotila som vám preto takú dovolenkovú Mini aj Maxi verziu pre zbalenie kozmetiky! ;)


MAXI VERZIA

1) VLASY
Tuhé šampóny občas striedam s prírodnými tekutými, ale na cestách je, pochopiteľne a prakticky, tuhý šampón jednoznačná voľba! Môj favorit je PONIO a momentálne aj jemný žihľavový kondicionér od Urtekram. Ochranný sprej na vlasy od Logona môže vyznieť ako batožinová zbytočnosť, ale poviem vám, odkedy som ho vyskúšala, ťahám ho všade so sebou. Nielenže ochráni vlásky pred fénovaním, žehlením či kulmovaním až do 200 °C, ale oceníte ho aj neviditeľný ochranný slnečný štít na povrchu vlasov.


2) OPAĽOVANIE

Keď sme už pri tom škodlivom slnečnom žiarení, ochranu voči nemu som si zbalila hneď dvojakú. Tou prvou je opaľovací krém Weleda SPF 30, ktorý je primárne určený na pleť, ale ide o univerzálny krém aj na telo, a druhým je čistý, prírodný olej z pšeničných klíčkov, ktorý má prirodzený SPF faktor 22 (môj článok s prelinkom na štúdie, kde bol vedecky dokázaný, nájdete TU). Dva prípravky na opaľovanie beriem jednak preto, že pšeničný olej síce super na telo (a zároveň aj ako starostlivosť po opaľovaní), ale na mastnejšej pleti môže upchávať póry. Čiže nič pre problematickú alebo aknóznu pleť. Pleťový krém na opaľovanie od Weleda je naopak ľahký a úplne nekomedónny. A tiež vždy rada poslúžim ako zásobáreň rôznej kozmetiky a poradenstvo pre ľudí naokolo :). Preto mám so sebou aj chladivé mlieko po opaľovaní Weleda a nenahraditeľný mrkvový olej, ktorý krásne farebne tónuje a pôsobí reparačne.


3) TELO

Čo sa týka starostlivosti o telo tu mám takú samozrejmosť, dezodorant Honestly pHresh. Po dvoch spotrebovaných baleniach mätového Sugar Mint som sa konečne dala sama senou prehovoriť na zmenu, a totálne som si zamilovala ľahko sladkú, letnú vôňu lesného ovocia u Barely Sweet. Zubnú pastu aktuálne testujem a teda aj denno-denne používam :) mätovú, Logodent, s bielacim účinkom. A o tej mäte si ešte chvíľku vypočujete ;), no budú to skôr náreky... Vieme, že Balm Balm vyrába úžasné bio parfémiky s prísnymi certifikátmi. No nedávno prehodnocovali sortiment a parfém Single Note Spearmint končí. Môj obľúbený, top prírodný parfém s čistými, sviežimi tónmi mäty. Minútku ticha za neho... Zrušili síce aj Petitgrain, ale všetky najpredávanejšie vône ostávajú. Otestovať si ich môžete napríklad v tomto vzorkovo – darčekovom balení.


4) PLEŤ

Alfou a omegou je čistenie pleti. Treba ju kvalitne a hĺbkovo čistiť aj na dovolenke, a preto som si so sebou vzala čistiacu penu Weleda a tiež odličovacie mlieko od Navia, ktoré pleť čistí a zároveň perfektne odličuje aj očný make-up. Novinka, vyhladzujúci očný krém s plamatkou a prasličkou, tiež od Navia, je moja momentálna slabosť :). Miesto pleťového krému, mám so sebou moje vlastné DIY olejové sérum. Perfektné aj na regeneráciu a obnovu pokožky po opaľovaní.


Zabudla som nafotiť aktuálne obľúbený sprcháč, Rakytníkovú vitalizujúcu sprchovaciu emulziu a na hromadnej foto produktov vidíte aj mini fľaštičku - levanduľový esenciálny olej, ktorý je úplný všeliek pre pokožku aj psychiku a navyše funguje ako repelent.

MINI VERZIA

Limitom v príručnej batožine na palube je 100 ml fľaštička, ale v mojom odporúčaní pôjde o ešte oveľa menšie nádobky. Tiež by som so sebou nechcela vláčiť síce ekologické, ale na váhu ťažké sklenené nádobky. Celkovo pôjde o ľahké a spratné fľaštičky, takmer nič sa nikam nemá šancu vyliať :).


Základným minimalistickým kameňom hygieny je myslím si tuhý šampón a určite aj deodorant :). Tuhý šampón ideálne balený v pôvodnom papierovom obale, pokiaľ ho nerozmočíte v kúpeľni, dá sa používať počas celého života vášho šampuku :). Ja ho mám na obrázku zabalený v ľahkej hliníkovej prenoske. Bez kondicionéra sa síce dá obísť, ale ak si so sebou vezmete jeden z tuhých šampónov Navia, ktorých vynovené zloženie v sebe zahŕňa aj kondicionér, máte vyhraté. A nielen 2 v 1, ale dokonca 3 v 1, pretože tuhý šampón využijete aj ako mydlo na telo, alias sprchový gél. Ďalšou veľmi univerzálnou vecičkou je svetoznámy Weleda Skin Food, v menšom, 30 ml balení. Bohatý bylinkový krém využijete na telo, tvár, ruky, je hojivý a regeneračný, čiže výborný po opaľovaní. Ešte jednu vychytávku tu mám, ako som už spomínala vyššie, vlastnoručne vyrobené olejové sérum v tmavom skle s kvapkátkom. Nielen že vám výborne poslúži namiesto pleťového a očného krému, ale perfektne zvládne odličovanie a čistenie pleti (tzv. Oil Cleansing Method). Krém na opaľovanie je takým nenahraditeľným prvkom, miesto oleja v skle odporúčam tento "travel-friendly" od Weledy SPF 30 v tubičke - má 50 ml, vhodný je na pleť aj na telo. Bio parfém v sklenenom 30 ml obale predstavuje asi najťažšiu vec. Zubnú pastu by som si vzala soľnú, od Weledy. Toto jej maličké 10 ml balenie vám balím veľmi-preveľmi často takmer ku každej objednávke - ak ju chcete, len mi to napíšte do poznámky k objednávke ♡.

Verím, že sa vám moje tipy zídu, alebo som vás aspoň trošku inšpirovala. Dajte mi určite vedieť do komentárov na FB/IG, čo nesmie chýbať vo vašej kozmetickej výbave na dovolenku, alebo ak máte ďalšie zaujímavé tipy!

Evka
Biotiful.sk


Ďalšie príspevky na blogu:
► Schlaďte sa s prírodnou a vegan kozmetikou
► Ochranný (SPF) faktor rastlinných olejov pred slnečným žiarením
► Prečo používať iba prírodné opaľovacie krémy a oleje
► Prečo dať šancu tuhým šampónom?


1 komentár:

  1. Tiež si so sebou beriem Weledu SPF 30 túto ľahšiu verziu. Rovnako aj ich mlieko po opaľovaní. Akurát sa na svoju dovolenku balím čiže riešim podobné veci. Z prírodnej kozmetiky som si ešte zabalila tuhý šampón Ponio a masku na vlasy od Alverde. No a kosatcový pleťový krém v mojej výbave chýbať samozrejme nemôže.

    OdpovedaťOdstrániť

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...