štvrtok 7. júna 2018

Ochranný (SPF) faktor rastlinných olejov pred slnečným žiarením

Tak sa mi to konečne podarilo! :) Dokončila som tento dlho očakávaný a toľko avizovaný článok. Horúci príchod leta pre mňa každým rokom znamená ešte horúcejšiu tému v oblasti prírodnej a bio kozmetiky: Ochranný faktor rastlinných olejov. Čo myslíte, dokážu nás prírodné oleje naozaj ochrániť a majú vôbec dokázaný nejaký SPF faktor? Malinový olej s údajne extrémne vysokým SPF alebo ten mrkvový? Pýtate sa ma často..


Na úvod si neodpustím malý hejtík :). V článkoch či reklamných textoch ma zakaždým celkom iritujú tvrdenia typu „Odborníci sa zhodujú, že...“, alebo „Viaceré vedecké výskumy potvrdili, že....“ bez uvedenia zdroja. Aj vás? Najmä ak ide o rôzne zaväzujúce informácie, a nie o všeobecne známy fakt, ako napríklad, že Zem je guľatá. A tak sa vždy pýtam, ktorí odborníci, aké konkrétne výskumy, kedy boli uskutočnené? Veľakrát mám chuť napísať priamo autorovi textu. Raz som to aj urobila :) a odvtedy to považujem za mrhanie môjho cenného času.

Rôznymi vedeckými štúdiami na túto tému sa prehrabávam hádam aj dva mesiace. Celkom ma vytrápili. Ale tak v dobrom, veď viete. Rada prichádzam na (pre mňa) nové, odborne podložené zistenia. Vo voľných chvíľach vyhľadávam zaujímavé štúdie a odborné informácie, overujem si zdroje, prekladám zahraničné výskumy a dávam si všetko dokopy. Hoci to bol proces celkom náročný, vo finále možno tento článok vyznie celkom jednoducho. Snažila som sa napísať ho zaujímavo a hlavne zrozumiteľne.

Môžeme začať celkom zostra a rovno vám ukážem to najdôležitejšie, ktorý rastlinný olej má aký SPF faktor. A pretože tabuľky sú super, na toto som prišla:


►►► Pokračovanie a celý môj článok nájdete na Biotiful.sk/blog.


Evka



1 komentár:

  1. Dobry den, rada by som si precitala cely clanok o rastlinnych olejoch ale link uz nefunguje...vedeli by ste mi poradit kde vas clanok najdem ? Dakujem

    OdpovedaťOdstrániť

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...