pondelok, 13. júla 2015

Nobilis Tilia | Intim mydlo s materinou dúškou

Minule ma zase fascinovala jedna reklama v telke, kde radí matka dcére, v šatni, po športe, v uteráku, aby skúsila istý intim wash-gel. Proste zo života :). Sama neviem, či je lepšia táto alebo prudko veselé, spievavé k vložkám. Ale vravím si OK, tak hygienu zjavne treba aj v 21.storočí propagovať. My, rozumné baby, ;) predsa aj bez reklám vieme, aké dôležité je cítiť sa sviežo a predovšetkým zdravo.



Taká Nivea ma zas raz vedela naprudiť :). Ich Intimo Wash hovorí, že je na báze prírodných výťažkov ako harmanček a bisabolol (čo je inak opäť len silica harmančeka). Ale potom už veru žiadne kamilky a fialky, ale napr. rôzne škodlivé polyetylénglykoly, konzervanty. Inak áno, to vyhlásenie je v súlade s našou legislatívou, takže o klamlivú reklamu sa nejedná. Vypichla som Niveu, ale aj ostatné drogérkové a z lekárne sú na tom podobne. Tak ako sa cítiť cool a fresh úplne všade, a nepoškodiť si? Toto pátranie mi dalo celkom zabrať. Na trhu našich bio eshopov je len malá hŕstka podobných produktov, aj to som radšej detailne googlila ich zloženie. A vzišiel môj osobný víťaz, olivové mydlo od Nobilis Tilia s materinou dúškou.



Okrem toho, že zloženie je zdravé, je dokonca aj liečivé, čo uvádza aj výrobca. Za odvážnym tvrdením stojí taký "obyčajný" kokosový olej a jeho antibakteriálne a najmä antimykotické účinky. Nachádza sa tu aj kontroverzný palmový olej. O jeho škodlivosti sa poslednú dobu písalo dosť, ale v súvislosti s vnútorným užívaním. Obsahuje však vitamíny A, E a pokožke pomáha pri ekzémoch a psoriáze. Nosičom v celom mydle je starý dobrý olivový olej. Zložením je samokonzervovacie :) a suma sumárum, na našom trhu som nič so zdravším a šetrnejším zložením nenašla. Nobilis predáva aj glycerínové mydlo s rovnakým účelom (tam už je aj alkohol), a potom 2 druhy hydrofilných olejov. Ten s myšochvostom ma celkom zaujal, avšak cena (14 € za 200ml) dooosť odrádza. Každopádne z hľadiska zloženia to Nobilis s materinou dúškou vyhrala na plnej čiare. Samozrejme sa môže používať na celé telo, a mydlo je prudko použiteľné najmä teraz v lete a pri dýchacích problémoch a alergiách. Inhalovanie mentolovej materino-dúškovej vôňe robí svoje, zbožňujem ju :)

PLUSY:MÍNUSY:
- prírodný výrobok- žiadne
- liečivé účinky, nevysušuje
- vôňa materinej dúšky :)

Dobrá rada na záver: perfektne sa s ním holia nohy aj všetko ;-) a keď sa následne ešte na vlhkú pokožku natrie jemná vrstva kokosového oleja, zabije sa 100 problémov 1 ranou :)

A keď sme už pri tejto téme, vyskúšala som aj intímne obrúsky od NatraCare,
krásny pondelok! :)

6 komentárov:

  1. Este tak vediet mnozstvo ingrediencii. Zaujimal by ma najma pomer palmoveho oleja, lebo vzdy ked vyrabam mydla s palmovym olejom su sfarbene do zlta. Ale ja to casom doladim :-) Ako dlho vydrzalo toto mydlo pri pouzivani na cele telo?

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Uf, to je tazsie posudit lebo som ho nepouzivala pravidelne, ale zhruba 2-krat do tyzdna a tusim do 2 mesiacov sa minulo? Este zavisi kolko clovek vymydli pri jednom pouziti :).
      Ten pomer by zaujimal aj mna, a u vsetkeho. Mozno raz budu vyrobcovia uvadzat aj percentualny pomer a nie iba zostupne ingrediencie. Lenze to uz by asi bolo nieco ako prezradenie obchodneho tajomstva... :)

      Odstrániť
    2. No ak by uvadzali pomery to by si ludia vedeli kozmetiku vyrobit aj sami. Takze pomery asi neprezradia. Kazdopadne ide o zaujimavy vyrobok. Skoda, ze ho uz nemas, lebo vzhladom na to, ze ide o mydlo na intimnu hygienu, by som chcela vediet ph. Mydla maju ph 8 - 9,5. Ph nizsie ako 7 sa vylucuje uz z podstaty samotneho mydla, takze by som chcela vediet ako vyrobca vyriesil tento problem.

      Odstrániť
    3. Mydlo bolo super, urcite si ho este kupim a odmeriam :) lebo to ph by aj mna zaujimalo, Ved skus napisat priamo do Nobilis Tilia, mozno je to info, ktora nie je tajna... Drzim palce inak pri vyrobe mydielok :)

      Odstrániť
  2. Máš ešte nejaké iné obľúbené produkty na intímnu hygienu? Iné mydlá alebo intímne gély, ktoré stoja za vyskúšanie? :) Neviem či toto mydielko ešte vyrábajú ale nejako som ho nenašla na internetových obchodíkoch.
    Ďakujem :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ahoj, bohužiaľ som pred časom zistila, že ho už nevyrábajú :(. Momentálne používam Mycí elixír od Havlíkovej apotéky a som spokojná. Má takú olejovo-gelovú textúru a obsahuje viacero liečivých byliniek. Ešte môžem doporučiť intímny gél od Masmi, ktorý by si možno zohnala aj DM (zaradili aj sortiment vložiek a tampónov z biobavlny). A naša slovenská Navia tiež nedávno predstavila Intímny sprchový gél ako novinku, ale nemám s ním skúsenosť.

      Odstrániť

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...