štvrtok 28. apríla 2016

Pure Fiji | Telové mlieko Guava a telové maslo Mango

Kozmetiku Pure Fiji registrujem nejakú tú dobu. Pochádza priamo z Fidži, tropického tichomorského ďalekého súostrovia v Oceánii. Lenže už pri základných informáciách o zložení som som zistila, že obsahuje viacero extraktov z exotického ovocia, na ktoré som alergická, takže som ostala sklamaná.


Po ešte bližšom preskúmaní ingrediencií som už ostala rozhodená, ale o tom neskôr. Pod stromček sme dostali 2 krémiky od Pure Fiji ako darček, hydratačné telové mlieko s pumpičkou Guava a husté telové maslo Mango. Testovacím zajačikom sa stal teda môj priateľ. Ale nie na dlho, totiž... Tá parfemácia bola na nevydržanie! Určite sa nájde skupinka ľudí, ktorá výrazne, prerážajúce sladké exotické vôňe miluje. Poznám takých, minimálne niektoré spolucestujúce slečny z MHD. Ale bežnému smrteľníkovi s relatívne zachovalými čuchovými bunkami, to asi príjemné nebude? Myslím si :). Je to sila, to vám poviem. Sladučká silná vôňa exotického ovocia. Poznáte ženské telové spreje od Hollister alebo Abercrombie? Ide o niečo také, ale 3x horšie.

K účinkom sa vyjadriť bohužiaľ neviem. Asi chápete, že sa nám to nedalo dlhodobejšie testovať. Chcem sa ale povenovať ingredienciám, ktoré ma prekvapili - v negatívnom slova zmysle. O biokozmetiku rozhodne ísť nemôže:


Ako vidíte, obsahuje silikóny, presnejšie polyméry na báze silikónov. Tie pokožke rozhodne neprospievajú. Síce vyplnia vrásky, póry a pokožku krásne na povrchu vyhladia, ale zároveň ju doslova tenkou vrstvičkou upchajú tak, že nemôže dýchať. Ak ste si navyše pod nánosom silikónov zakonzervovali aj nejaké tie nečistoty, pohroma je za rohom.


Základom telových krémov je voda, zmes extraktov z exotických orieškov a iných prírodných výťažkov, ako je passionflower - mučenka, v guávovom mlieku guáva. Inak, v mangovom masle po ozajstnom mangu ani stopy, hm :).

Oficiálna česká stránka kosmetikapurefiji.cz uvádza, že ide o luxusnú bio kozmetiku, čo je teda podľa mňa oblbovanie ľudí. So slovom luxus však súhlasím, telové mlieko (354 ml) a telové maslo (240 ml) zoženiete zhruba za 30 € = 800 CZK.

Tak sme sa dozvedeli, že Pure Fiji až také "čisté" nie je. Ale aby to nevyzeralo, že sa dnes len ponosujem, chcem predsa len pochváliť zopár záležitostí a hodnôt u Pure Fiji. A to, že aspoň obsiahnuté prírodné oleje a extrakty sú v biokvalite a v prípade olejov nejde o ich rafinované podoby (asi až na ten PEG-hydrogenovaný ricínový). Výrobky majú certifikáciu Green Earth, ktorá v skratke definuje ekologické správanie spoločnosti.

Čo hovoríte na "biokozmetiku" Pure Fiji vy?


2 komentáre:

  1. Musím přiznat, že mě hodně překvapil obsah silikonů. Od téhle firmy jsem nikdy nic neměla a nějak jsem si myslela, že jsou čistě přírodní. Neříkám, že kdyby by sedla vůně , že bych je nepoužívala,jak víš nejsem úplně striktní a mám nějaké oblíbence i v konvenční kosmetice,ale dost mě tato značka zklamala,u nich jsem měla dojem , že to prostě přírodní zelená péče se vším všudy :/

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Viem Jani. Bola som tiež poriadne zaskočená. Neviem ako to majú so zložením ostatných druhov výrobkov, napríklad také šampóny alebo mydlá.. Ale tieto telové krémy sú prúser :/

      Odstrániť

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...