nedeľa 10. apríla 2016

DIY prírodný kondicionér | Čučoriedka

Keď som hľadala DIY prírodný kondicionér na vlasy, dostala som sa poväčšine k odporúčaniam na masky. Jogurtové, medové, majonézove, banánove atď. Vymiešať čerstvé suroviny, hodiť na pár minút na vlasy a potom umyť šampónom. To je síce fajn, ale chcela som si vyrobiť "normálny" kondiš. Taký ten ozajstný, vo fľaštičke, ktorý položím na poličku a je pripravený do služby kedykoľvek. Zvlášť po tom, čo väčšina prírodných kondicionérov, ktoré som si kúpila, zlyhala. Jediný ozaj dobrý s prírodným zložením bol od Urtekram.


Prvou alternatívou je pracne si kondicionér "zostaviť". Nakúpiť zložku po zložke a mať základný prehľad z oblasti chémie, ako tieto suroviny spolu reagujú. V tomto bode som študent - laborant začiatočník. Ale príde ten čas! :) Druhým spôsobom, výrazne menej náročným, je použitie hotového základu. Ten Vám ukážem dnes. Kupovala som si ho ešte minulé leto na EkoKoza.cz. Oficiálne sa tento zázrak volá "Základ pro výrobu vlasového kondicionéru, organic" a teda je, ako inak, prírodného charakteru. Žiadne silikóny, parabény, SLS, SLES, absolútne nič škodlivé v ňom nenájdete, práve naopak:


Mňamka pre vlasy je to. Všetky tie olejčeky a aloe vera. Mydlový základ má certifikovaný Soil Association ako BIO a 73% zložiek je organických. To ďalšie, veľmi dôležité zistenie, prišlo až po jeho použití. Áno, áno! Má aj skutočný výsledný efekt, ako má správny kondicionér v popise práce! Vlasy išli ľahko rozčesať, štruktúru mojich vlasov dokázal bez problémov uhladiť a výsledkom bol lesk a neelektrizovanie. A to všetko, nech sa páči, doslova za babku. Fľaštička o objeme 200 ml stojí 2,31 €. Liter kondicióneru vyjde ešte výhodnejšie, na 9,62 € (v prepočte 1,92 € za 200 ml). No kúpa roka, čo vám poviem :).

Dá sa používať taký "raw", surový, ako vám príde. Je neparfumovaný a bielej farby. Ale odporúčam si ho zdokonaliť podľa vlastných predstáv. Môžete doň pridávať napríklad:
- ďalšie prírodné oleje alebo iné hydratačné látky pre ešte lepší výživný účinok,
- esenciálne oleje pre vôňu podľa vašich predstáv,
- farbivá pre vizuálny efekt.

S olejmi to radšej nepreháňajte, keďže základ kondicionéru ich obsahuje sám o sebe mnoho. Zároveň je takto vylepšený kondicionér (ako aj každý íný) dobré neaplikovať úplne tesne k pokožke hlavy, aby vlasy neboli hneď spľasnuté a mastné. Ale vyšantiť sa dosýta môžete pri parfumácii :). Esenciálne oleje a vône už existujú od výmyslu sveta a viete si takto tento vlasový poklad zakaždým úplne originálne obmieňať. Kokosový, pomarančový, čokoládový, bylinkový? Alebo zapojte fantáziu a podľa chuti kombinujte ;).

RECEPT
Samotná výroba je vlastné taká milá hra s fľaštičkami a pipetami. Potrebovať budete misku na vymiešanie tej dobroty, paličku alebo malú varešku na miešanie (ja používam drevené paličky), pipety a/alebo akékoľvek odmerky pre mini objem a finálnu fľaštičku, v ktorej budete svoj výtvor skladovať. Ja si zvyknem namiešať vždy po 100 ml. Všetky nádobky a nástroje poctivo vydezinfikujte proti prípadným bacilom :) a môže sa experimentovať.


Cca 90 ml základu vylejem do misky a postupne, vždy čistou pipetou, popridávam: 5 ml mandľového oleja, 2 ml keratínu a 2 ml ovseného proteínu. Myslím, že môj výber je pre vlásky hotová dokonalosť :). Mandľový olej ich výrazne vyživuje a dodáva im lesk. Údajne je aj prírodný stimulátor rastu vlasov. Keratín je tekuté zlato, jeho hlavnou zložkou je proteín, z ktorého sa skladajú ľudské vlasy, hĺbkovo regeneruje, dodáva silu a lesk, chráni vlas pri tepelnej úprave. Ovsený proteín má tiež podobnú chemickú štruktúru ako naše vlasy, znižuje lámavosť, chráni ich a vyhladzuje.


Trošku zamiešam, vezmem jednu tobolku vitamínu E (to sú tie červené priesvitné guľôčky), narežem želatínový tvrdý obal a obsah nakvapkám do misky. Je to silný antioxidant a zároveň prírodný konzervant. Pre vôňu som si tentokrát zvolila EO čučoriedka (boruvka). Čo sa týka množstva, ideálne je dať 5 kvapiek na 100 ml, ale prispôsobte citlivosti svojich čuchových buniek.


Len tak, pre radosť, som pridala aj farby :). Jednu kvapku tekutej modrej a poprášila som to celé extraktom z červenej repy (tmavo ružový prášok na obrázku).


Na záver ostáva suroviny poriadne zamiešať, až vznikne hmota rovnomernej farby, ktorá vonia tak čučoriedkovo krásne a vyzerá ako čerstvý ovocný jogurt.


Potom už len pomocou lievika prepašujem hotový kondicionér do fľaštičky, a Voilá, hotovo! :) Všetky prísady aj pipety som kúpila spoločne so základom pre výrobu kondicionéru na Ekokoze. Vitamín E v tobolkách zoženiete v každej lekárni. Čo ešte dodať? Snáď všetko dôležité bolo povedané, ale kľudne sa pýtajte. Najčastejšie si ho namiešam s EO Mäta kučeravá, skúšala som aj EO Červený pomaranč a teraz mám druhý krát čučoriedkový. Tak to vidím, že liter kondicionéru mi pri mojej spotrebe (1x do týždňa) vydrží pokojne aj na rok :).


Majte krásny deň! ♥

13 komentárov:

  1. Dokonalý návod! Určite ho v blízkej dobe vyskúšam, musí byť skvelý ♥

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Perfektné! Vyzerá veľmi jedlo a určite aj skvelo vonia :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem, to teda áno :) dokonca vôňa drží vo vlasoch aspoň do druhého dňa ;)

      Odstrániť
  3. Ta barva je jako od borůvkového jogurtu :) Určitě bych ho tedy měla chuť sníst :D A ještě s tou vůní.. to bych se po každém použití musela jít něčeho dobrého najíst :)

    Piosek

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Vždy je možnosť, že nepridáš žiadne esencie ani farby.. Ale to by bola chyba ;) Takto sa teším zakaždým na tú poriadnu čučoriedkovú vôňu :)

      Odstrániť
    2. Já když si vyrábím šampon tak dávám vůni medu a vyvařuju v tom ještě levanduli :)

      Piosek

      Odstrániť
    3. Levanduľa je taká stávka na istotu, s ktorou sa nič nedá pokazíť, aj keď ju už mám trošku "prevoňanú", ale aróma medu mne osobne prekáža ;)

      Odstrániť
  4. Škoda len, že momentálne ten základ nie je v ponuke....:-( Alebo som ho len na tej stránke nenašla...?

    OdpovedaťOdstrániť
  5. A neuvažuješ aj o predaji hotovej kozmetiky? :) ja by som čucoriedkový kondicionér veľmi rada vyskúšala :)

    OdpovedaťOdstrániť

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...