nedeľa 17. apríla 2016

Regeneračné 100% bahno z Mŕtveho mora | Manufaktura

Začínam si uvedomovať, že také dobré maskovanie nie je vôbec vyhodený čas ani investícia. Pri tomto rýchlom životnom štýle, keď som cez pracovný deň rada, že sa večer vôbec prinútim odlíčiť a z posledných síl, sekundu predtým, než odpadnem do postele, nanesiem nejaký ten krémik, dúfam, že moja pleť mi poďakuje aspoň za tento chabý výkon :). Ráno to mám ešte horšie, drahocenná je každá sekunda pred šprintom do práce. Mala by som s tým niečo robiť, to viem. Ale minimálne nejakú dobu to ešte potrvá. Preto som sa rozhodla, že ak nechcem byť z toho stresu, čo mám na programe každý deň, o chvíľu celá vráskavá a zošúverená, musím aj pravidelne maskovať.


Pozrela som si "zo srandy" ingrediencie bežne predávaných pleťových masiek z drogérií a katalógov. 3x sa mi oči pretočili, kým som sa sama seba opýtala, kto by si dobrovoľne TOTO nechal na tvári 20 minút. Čím čistejšia a prírodnejšia pleťová maska, tým lepšie! Preto medzi moje najobľúbenejšie patrí čistý zelený íl Saloos, bylinková maska od Dr. Hauschka, alebo kávová maska 100% Pure. K favoritom si pridávam ešte túto novoobjavenú, úplne-čistú a zároveň špinavú, bahennú masku s minerálmi z Mŕtveho mora.


Všimla som si ju v Manufakture už dávnejšie, ale až po mojom vyššie uvedenom osvietení, konečne putovala do košíka. Tiež som prišla na to, že zahájili predaj aj cez ich web, nielen v obchodíkoch v shopping centrách, ale možno je tomu už dlho :). V plastovej tube je 200 ml bahna a je dosť ťažká. Otvor s výrezom hviezdičky je z bezpečnostných dôvodov prelepený fóliou. Nevedela som akú konzistenciu očakávať a tak som veľmi múdro otvárala tubu nad umývadlom. Vystrekla z nej čierno-čierna vodička, našťastie, nie na moje oblečenie ani inde, kde by mohla napáchať doživotné škody. Ďalej už nasledovala veľmi hustá čierna pasta, ako vidíte na obrázku.


Nanášala som ju štetcom na mejkap, mám vyčlenený jeden špeciálne na masky. Na jedno použitie hravo postačia aj 2 cm vytlačenej pasty. Už vidím, že mi pri striedaní rôznych masiek vydrží donekonečna (stojí cca 10 €). Obsah tvorí iba 100% čisté bahno, žiadne iné pridané látky, čo je super. Ale kľudne si ho prípadne zmiešajte s kvapkou kvetovej vody. Nechala som ju pôsobiť cca 10 minút. V prvom momente ma šokovalo, že sem-tam trošku štípe! Potom som si uvedomila, koľko solí a minerálov obsahuje. Aj na obale je upozornenie, aby sa neaplikovala na otvorené ranky, takže pozor na to :).


Ale už bezprostredne po umytí vás čaká ten príjemný pocit hladkej a čistej pleti, ako asi po každej maske, čistiacom kréme alebo peelingu. Dôležitý je ale dlhodobý efekt. Ja toho chcem od masky veľa :). Hĺbkové vyčistenie a zabránenie tvorbe vyrážok, minimalizovanie pórov a čiernych bodiek, zahojenie a vyrovnanie tónu pleti, hydratáciu, výživu, omladenie...:))). Mám pre vás zlú správu, že žiaden zázrak, ktorý toto dokáže za 10 minút, neexistuje. Ale rôzne prírodné masky, a aj toho bahníčko k tomu môže významne napomôcť.


Pri gúglení detailov o Mŕtvom mori som sa dozvedela, že:
- voda a bahno obsahujú 21 minerálov a stopových prvkov, 12 z nich nenájdete v žiadnom inom mori, ide najmä o soli horčíka (asi 30%), draslíka (asi 22%), vápnika, bromu, jódu, draslíka, zinku a ďalších,
- spoločne pôsobia tak, že podporujú obnovu buniek a umožňujú z nich vylučovať toxíny, majú dezinfekčné účinky a pôsobia proti akné, udržujú optimálnu vlhkosť pokožky, obmedzujú praskanie jemných cievok,
- bahno je odporúčané a pomáha liečiť ekzémy a lupienku a iné kožné choroby,
- nahriate bahno uvoľňuje bolesti v chrbte a kĺboch,
- a dokonca by bahno malo pomáhať zmierniť prejavy celulitídy.

Používam ho zatiaľ len ako pleťovú masku a môžem iba doporučiť. Na miestach kde trošku vyštípalo nie je žiadne začervenanie ani pnutie, práve naopak. Pokožka je jemná a hydratovaná. Po umytí si tvár zvyknem osviežiť spŕškou ďalších minerálov vďaka termálnej vode v spreji a víkendový rituál pre zdravšiu pleť je dokonaný :).

Čím najradšej maskujete? Máte tip na dobrú prírodnú masku? ♥

6 komentárov:

  1. veľmi pekná recenzia a maska vyzerá super :) určite skončí u mňa doma tiež ... momentálne absolútne zbožňujem čiernu detoxikačnú masku od značky Natura Siberica :)
    - Erika

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Úha, dobrý tip! I keď som si akurát spomenula, že ešte mám doma balenie bahna, tak ho musím rýchlo minúť. A potom kupujem túto ;) Ja sa maskujem rada, minimálne v sobotu si dávam čistiacu masku a cca 1-2 do týždňa hydratačnú - tú od Pacifica, ktorú som akurát spomínala v článku :) Masiek mám inak viacero, napríklad dve práškové od Soaphoria - jednu kofeínovú a druhú s čiernym uhlím. Okrem toho mám veľmi rada bentonitový íl a super je tiež nimbový prášok a maska Tarika akné. Tieto tri jednoznačne odporúčam :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Mám určite rezervy v prírodných maskách :), ale postupne objavujem. Tie od Soaphorie znejú dobre ;)

      Odstrániť
  3. Skoda ze ta manufactura nie je az tak bio....maju pekne vonave zaujimave vyrobky ale napriek tomu ze vo vyrobkoch su aj tie skodlive latky su naozaj drahí...cenami sa prezentuju ako keby boli 100% bio....skoda skoda..

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Dostala som túto masku teraz na Vianoce a tvoja recenzia sa mi veľmi hodí, nakoľko som trochu pochybovala, či sa dá použiť ako pleťová maska. Rozhodne sa pustím do testovania, som zvedavá čo to spraví, ale že to nečistí čierne bodky teda upchaté póry je mi ľúto. Na toto som však našla jednu masku, krátkodobo to dokázala a šlo o masku od H and M malinovú, neviem, či ju ešte predávajú, ale dúfam, že áno.

    OdpovedaťOdstrániť

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...