utorok 31. marca 2015

Nivea | Deodorant Pure Natural Jasmin

Dlhých 130 rokov je medzi nami Nivea. U Biedersoft vedia ako na to. Univerzálne legendárne krémy, používali už naše babičky. Ja si Niveu po mnohých zisteniach fixujem ako plnú chemických zbytočností. Bohužiaľ sú v tom celkom prieborníci, najmä čo sa vlasovej kozmetiky týka. Taak som bola dosť zvedavá, čo znamená pjur nejčr v ponímaní tohto kozmetického gigantu. Dúfala som, že to celé nebude iba marketingovým ťahom. No už pri prvom nadýchnutí v drogérii mi bolo jasné, že iba fialky tam nepomleli, :-) teda v tomto prípade, jazmín.


Zloženie
Alfa omega pri deodorantoch je vyhnúť sa nebezpečným zlúčeninám hliníka a samozrejme kadejakým iným škodlivým sajrajtom. Z ingrediencií chválim avokádový olej a ďalšie hydratačné látky, ktoré síce sú syntetického pôvodu, ale nie sú vyslovene škodlivé. Za potenciálne najtoxickejšie látky v tomto deodorante označujem Butylphenyl Methylpropional (syn. Lilial) a Alpha-Isomethyl Ionone, čo sú syntetické vône, ktoré môžu spôsobovať alergie a kožné ochorenia. Podľa info na obale, by mal obsahovať Bio-florine, čo je údajne prírodne identická antibakteriálna zložka a mala by sa schovávať práve pod názvom Butyloctanoic Acid. Ozaj, ten (pomletý) jazmín som nenašla. Takže sa bude skrývať iba pod kontroverzným Parfum alebo je to niektorá z tých syntetických vôní. Celkovo som bola príjemne prekvapená zložením.


Účinok
Nie je to antiperspirant, takže úplne sucho nečakajte :-). To som nečakala ani ja, ale aj tak som spokojná. Pre svieži voňavý pocit stačí aplikovať ráno a prípadne podľa potreby 2x denne. Na obale deklarovaných 48 hodín určite nevydrží :-). Jasné, nie je to ani pure natural, od toho má trošku ďaleko. Ale neupcháva potné žľazy žiadnymi nebezpečnými aluminiovými soľami, neobsahuje parabény a ostatné syntetické látky sa mi zdajú relatívne neškodné. Až na tie vôňe, no aspoň sa im podarilo namiešať veľmi príjemnú a sviežu parfemáciu, ktorá po čase neobťažuje. Už som písala recenziu na deodorant Yves Rocher Culture Bio, tak rýchlo porovnám, že YR je z hľadiska zloženia a toxicity určite lepšia voľba, ale účinkami proti poteniu má navrch Nivea.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...