piatok 27. marca 2015

Malinový olej na opaľovanie

Toto bude blesková predvíkendová správa, a dobrá :). Prvý jarný deň sme odfajkli len nedávno, slnečné paprsky s nebezpečným žiarením sú tu a čoraz intenzívnejšie. Najvyšší čas poobzerať sa po kvalitnej prírodnej ochrane, že? Vyrába ich skoro každá značka a rve tam toľko chémie, že si neviete predstaviť. Čím vyšší faktor tým brutálnejšia cena. A ľudia poctivo natierajú. Na kilá. Po každom namočení prsta do bazéna. Ja by som sa skôr bála, že mi pokožku a zdravie zdevastuje syntetický krém ako to slnko. No to zase odbočujem. Ale nepíšem až tak úplne odveci... :)


Hovorí sa, že malinový olej má vysoké SPF. Keď som o ňom prvý krát počula, predstavila som si, že sa získava priamo z malín, že aj tie obsahujú nejaký ten olejček, ako veľa iných ovocníčkov. Maliny a ich vôňu zbožňujem. Potom ma napadlo, asi ako bude krásne naružovo farbiť :). Ale netreba robiť paniku, je to častá mylná predstava. Tento malinový je vyrobený nie z plodov, ale z tých maličkých malinových jadierok. Vôňu má takú špecifickú, prírodnú, ako tráva alebo obilie. Je dosť hustý a má tmavú farbu. Konkrétny stupeň ochrany pred slnkom sa udáva z rôznych zdrojov v rozmedzí 25 až 50, a to už je čo povedať. Neviem kto, kde, kedy, ako presne zmeral tieto hodnoty. Finálne číslo SPF prírodných olejov veľmi závisí od ich kvality, skladovania, spôsobu spracovania a pod. V každom prípade už aj faktor 25 je výborná ochrana pred slnkom, a to aj pre citlivú pleť.

Okrem tejto jeho pomerne vzácnej vlastnosti, je malinový olej aj hyper-vyživný. Rožžiari, zjemní pleť a veľké plus, že sa rýchlo vpíja a nezanechá mastnotu na tvári. Keďže silne regeneruje a zároveň je dosť hutný, odporúča sa aj jeho miešanie s inými, ľahšími olejmi. Osobne plánujem skúsiť napríklad s kokosovým olejom.


Výhody malinového oleja:
- čistý 100% prírodný olejček, žiadna syntetika
- vyživuje, regeneruje, chráni
- údajne má SPF 25-50, no túto skutočnosť nepotvrdila žiadna vedecká štúdia
- nezmýva sa rýchlo pri kúpaní
- nezanecháva mastnú pleť

Táto moja fľaštička malinového oleja má praktické kvapkátko. Používam ho viac-menej iba na tvár, stačí ho málo, ľahko sa rozotiera, a tipujem, že mi vydrží celú opaľovaciu sezónu. Počas dovolenky minulý rok som celý čas používala na tvár tento malinový, a na telo iba Olej z pšeničných klíčkov s údajným SPF 20. Cena, efekt, výdrž, všetko na výbornú!

Aj keď je výška ochranného faktora SPF tohto oleja neistá, klasické konvenčné opaľovacie krémy s chemickými filtrami neodporúčam používať. Dôvod nájdete v mojom dlho očakávanom článku Prečo používať prírodné opaľovacie oleje a krémy.

Ak hľadáte bezpečnú a spoľahlivú prírodnú ochranu pred slniečkom, odporúčam vydarené opaľovacie krémy a mlieka od Weleda, s extraktami z byliniek a nádhernou letnou vôňou, ktorú vytvárajú citrusové tóny vavrínu, levanduľových kvetov a harmančeka. Weleda vyvinula aj špeciálnu detskú radu na opaľovanie, vodeodolnú a bez parfemácie. Kúpite ich na Biotiful.sk :).


Mohlo by vás zaujímať:
Prečo používať prírodné opaľovacie oleje a krémy
DIY krém na opaľovanie | Prírodný, vodeodolný, SPF 20+

4 komentáre:

  1. Vyborny je!! Este davnejsie som si ho na tvoje odporucenie kupila, natieram si ho na tvar pred kazdym slnenim alebo turou :-))) mam suchu pokozku a je to poklad

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Ja ho zháňam od minulého roka, ale narazila som na buď podozrivo nízke ceny, vysoké ceny alebo šialené poštovné... Ale na tomto eshope to vyzerá fajn (:

    Lifestyle & beauty by Daniela

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Zlatá stredná cesta bude asi najlepšia :). Skús tento od Akamuti, navyše majú na Bionatural často akcie ako dopravné zadarmo a pod., len to treba vystihnúť :)

      Odstrániť

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...