štvrtok 23. mája 2019

Prírodné lesky na pery vs. konvenčné plné ropy

Čo obsahujú bežné lesky na pery od najznámejších svetových výrobcov? Ak si myslíte, že sú plné škodlivých, syntetických až toxických látok nie ste ďaleko od pravdy. Dobrou správou je, že ak je lesk na pery neoddeliteľnou súčasťou vašej kabelky, existujú pre vaše pery aj úplne zdravé, super-hydratačné a výživné alternatívy - prírodné lesky.


Pamätáte sa ešte na tie "old school" priehľadné guľôčkové lesky na pery? Kupovali sme ich so spolužiačkami po ceste domov zo základnej školy a nanášali každých 5 minút. Lebo veď voňali aj chutili na zjedenie! Ani som až tak nechcela vedieť čo asi obsahovali, no nedalo mi nevygoogliť si zloženie aspoň niektorých aktuálnych, populárnych kúskov.

Čo teda nájdeme v zložení leskov na pery od známych konvenčných výrobcov? Za názvom značky nasledujú podľa poradia prvé zložky v produktoch:
MAX FACTOR: Petrolatum, Polybutene, Paraffinum Liquidum, atď.
RIMMEL: Polybutene, Hydrogenated Polyisobutene, Paraffinum Liquidum/ Mineral Oil, atď.
NEUTROGENA: Polybutene, bis-diglyceryl polyacyladipate-2, PPG-3 benzyl ether myristate (Moistureshine Lip Soother Gloss, SPF 20)
ORIFLAME: Polybutene, Oleyl Alcohol, atď. (Lip Gloss Berries)
AVON: Barium Sulfate, Polybutyne, atď. (Ultra Glazewear Lip Gloss Rich)
COLLISTAR: Polybutene, Disosterayl Malate, atď. (Magic Gloss Infinite Colour)


Suma sumarum, zložky Petrolatum, Parafin, Mineral Oil - viete čo sú zač? Áno správne, SAMÁ ROPA (jej deriváty). Polybutene tiež nie je bylinkový extrakt, ale polymér, veľmi často využívaný ako plastifikátor a vyrába sa rovnako z ropy. Používa sa do motorových olejov, benzínu, priemyselných lepidiel, tmelov... Čo dobré dal do receptu na prvé miesto Avon? Barium Sulfate. Síran bárnatý, známejší pod názvom baritová bieloba. Používa ako biely pigment v maliarstve... a do leskov na pery tejto katalógovej značky, iba povrchne bojujúcej proti zákerným chorobám. Keďže ide o produkt, ktorý si nanášame na pery, neprechádza do tela iba skrz tenučkú vrstvu pier, ale putuje aj skončí vo vašom žalúdku. Mňam, však?

V zložení má každý jeden samozrejme aj nejaký ten umelý, syntetický parfém. A že ide zase o ďalšie toxické látky, som vám už písala v článku Škodlivosť parfémov - nebezpečné ftaláty v kozmetike.


Naša slovenská Soaphoria nedávno uviedla novinku, práve v takom obale, ktorý mi tie spomínané staré lesky ihneď evokoval. Po vizuálnej stránke prišli s niečím krásne pútavým, cez priehľadné sklo v ňom vidno skutočné lupienky kvietkov liečivých rastlín. Ich kvetinový lesk na pery obsahuje iba výživné tekuté oleje - sezamový, kokosový a mandľový, ktoré sa pomaly ale isto do jemnej pokožky pier vstrebú a poriadne ju vyživia. Preto sa vôbec nemusíte báť nejakého vysokého, umelého lesku. Vaše pery zahalí do jemnučkého lesku a má nádhernú vôňu vanilky a jazmínu.

Evka
Biotiful


Podobné príspevky na blogu:
> Nebezpečné silikóny v kozmetike | Nový zákaz EÚ
> Vypadávanie vlasov a prírodna kozmetika
> Najlepší bio a vegan deodorant | Honestly pHresh


2 komentáre:

  1. Lesky na pery veľmi nepoužívam, vždy mi pery veľmi vysušovali. A čo tak čítam tak mi ani nemusí byť ľúto. Ja viem, tá dekoratívka a kozmetika celkovo obsahuje množstvo škodlivých látok. V pleťovej kozmetike som už prešla na prírodné varianty, no v tej dekoratívke to ide veľmi ťažko.

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Ja môžem len doporučiť lesk od Soaphorie, je výborný a chutný :-) ak sa to dá o lesku povedať !!! Doteraz som nepoužívala žiadne lesky, ani rúže ale tento ma presvedčil !

    OdpovedaťOdstrániť

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...