nedeľa 5. novembra 2017

Univerzálne balzamy Balm Balm

Relaxačný balzam, hýčkajúci balzam a tea tree balzam na pery


Univerzálne, minimalistické veci mám rada. Praktické, spratné, šetriace priestor aj kreditku. Všetko od dva v jednom, až po desať v jednom - sem s tým! Prírodný kondicionér na vlasy, ako super-hydratačný sprchový gél či krém na holenie? Prírodný olej, ako pleťové sérum, odličovač alebo vlasový zábal? Dobré triky, ktoré sa zídu nielen pri cestovaní, ale aj keď vo vani, so žiletkou v ruke s hrôzou zistíte, že vaša pena na holenie bez nejakého upozornenia došla a vy si dnes nutne potrebujete obliecť tú novú sukňu a predviesť hladké nôžky. Podobné tipy som spisovala v článku Tipy ako ušetriť na prírodnej kozmetike, ktorý by si veru zaslúžil update :). Dnes tu ale mám tiež dobré tipy na veľmi šikovné vecičky na rôznorodé použitie.


Venovať sa budem značke, ktorá tu na blogu ešte nebola, ale na muške ju mám už dlhšie. Keď ma oslovila Baška z Biobeauty, či by som ich nechcela vyskúšať slávne voňavé Balm Balm balzámky, neváhala som ani na mikrosekundu.

Že je táto kozmetika 100% prírodná, je vám aj bez debaty asi úplne jasné. V opačnom prípade, by ste o nej na mojom blogu nečítali :). Britská značka Balm Balm vyberá tie najlepšie prírodné ingrediencie výlučne v biokvalite a vytvorila tak bohatú radu balzamov pre starostlivosť o telo aj pleť. Produkty dokonca vyhrali ocenenie Best Organic Beauty & Body Care Award a sú veľmi obľúbené u reflexológov a masérov.

Hýčkajúci univerzálny balzam /ylang ylang, pačuli, šalvia/


Najviac som bola zvedavá práve na konzistenciu a vôňu. Keďže jeho základ tvorí bambucké maslo a oleje ako slnečnicový, jojobový a nechtíkový, do ktorých je zamiešaný včelí vosk, tušila som, že pôjde o veľmi hutný balzam. Na prvý, letmý dotyk je doslova až tuhý, no pri kontakte s pokožkou sa krásne roztápa. Je tak bohatý a výživný, že neurobte chybu ako ja :). Ak si ním chcete natrieť napríklad ruky, veľkosť malého hrášku je vážne priveľa! V tom momente sa rozplynuli moje obavy, že toto 30 ml balenie sa spotrebuje prirýchlo.

Zastavme sa určite pri vôni, u ktorej sa podľa oficiálneho popisu jedná o zmyselnú vonnú kompozíciu vytvorenú k aromaterapeutickým sedeniam. V zložení vidíme, že obsahuje zmes čistých esenciálnych olejov ylang ylang, pačuli a šalvie. Napriek tomu som aj tak nevedela, čo čakať. Pri prvom nadýchnutí zo sklenenej dózičky som cítila hrejivú vôňu s exotickým nádychom. Všetky esencie sa poriadne rozvinú až pri kontakte s pokožkou a ľudským teplom. Až tak je to ono :) a môžem definovať príjemnú teplú orientálnu vôňu. Ylang ylang je rozpoznateľný, no hlavný tón je podľa mňa práve pačuli – sladký, bylinný, zmyselný. Bylinkový nádych skvele dopĺňa šalvia. Celá parfemácia tak na mňa pôsobí antidepresívne a stimulačne.

Zloženie: bambucké maslo, slnečnicový olej, včelí vosk, jojobový olej, nechtíkový olej, olej ylang ylang, olej pačuli, šalviový olej, Benzyl Alcohol, Benzyl Salicylate, Eugenol, Geraniol, Isoeugenol, Benzyl Benzoate, Farnesol, Lina-lool, Geraniol, Limonene* (*prirodzené zložky éterických olejov).

Relaxačný univerzálny balzam /pelargónia, mandarínka, levanduľa, ylang ylang/


Naopak, tento relaxačný balzam má vôňu, ktorú by som opísala ako „first moment“ a zo zloženia esencií je viac predvídateľná. Do nosa treskne levanduľa, sladká pelargónia (vonia podobne ako ruža) a mandarínka. Vôňa je veľmi upokojujúca a bezstarostná. Zloženie má, až na esenciálne oleje, takmer totožné ako Hýčkajúci balzam, a rovnako aj konzistenciu.

Zloženie: bambucké maslo, slnečnicový olej, včelí vosk, jojobový olej, nechtíkový olej, olej z pelargónie, mandarínkový olej, levanduľový olej, olej ylang-ylang, Benzyl Alcohol, Benzyl Salicylate, Eugenol, Isoeugenol, Benzyl Benzoate, Farnesol, Linalool, Geraniol, Limonene, Citral, Citronellol* (*prirodzené zložky éterických olejov).


Tipy na použitie univerzálnych balzamov Balm Balm:

1) Výživný krém na presušenú pokožku: suché ruky, drsné lakte či nôžky. Balzam zjemní a zvláčni aj tú najsuchšiu pokožku. A prevonia ;)
2) Balzam na pery: pokiaľ nie ste senzitívny na žiadnu jeho zložku ani esenciálny olej, poslúži vám ako prvá pomoc na popraskané pery, ktoré krásne zahojí a na dlhú dobu hydratuje.
3) Parfém: kedykoľvek som si balzamom namazala ruky alebo len kožtičku okolo nechtov a pracovala na počítači, vôňu som cítila neuveriteľne dlho. Skúste balzam aplikovať na pulzné body tela ako je zápästie, krk, za ucho a esencie sa okolo vás budú šíriť ešte dlhšie. Inak, z kombinácie esenciálnych olejov by som to vopred nepovedala, ale obľúbila som si najmä vôňu Hýčkajúceho balzamu, ktorý si rada aplikujem ako taký vonný olej na zápästie. V minulosti značka Balm Balm vyrábala vianočný parfém pre lichtenštajnskú kráľovskú rodinu, takže o mixovaní dokonalých vôní nejaký ten šajn majú ;)
4) Leave-in kondicionér do končekov vlasov: super-hydratačné a regeneračné zloženie je na končeky suchých vlasov ideálne, ale odporúčam aplikovať ho úplne minimum a ozaj iba na tie končeky.
5) Čistenie a odličovanie pleti: dočítala som sa, že tieto univerzálne balzamy niekto používa aj pri odličovacej rutine alebo ako pleťový krémik. Obsiahnuté oleje krásne rozpustia nečistoty, kožný maz, ale opäť, dávala by som pozor na esenciálne oleje, ktoré môžu citlivú pleť dráždiť. Radšej vždy vopred vyskúšajte trošičku balzamu na kúsku pokožky.


Na záver, ešte jedna šikovná vecička, balzam na pery Tea Tree. Zabalený menej tradične, do plastovej tubičky so šikovným aplikátorom, vďaka ktorému ubúda pomaly. Komu vôňa čajovníka (Tea Tree) prekáža, nemusí mať veľkú obavu, pretože ho cítiť len okrajovo. Má len jemnú bylinkovú neobťažujúcu vôňu, čo pri balzame na pery oceňujem. Poďme už teda na jeho schopnosti :).


Vďaka prírodným voskom a hutným olejčekom vytvára ochrannú bariéru a dlhodobo tak vie pery chrániť – pokiaľ ho nezjete ;). Aká je výhoda, že obsahuje čajovníkový olej? Keďže je silne antibakteriálny a antivirózny, ocenia ho všetci, ktorí trpia na opakované opary, herpesy, ekzémy. Podobné nezmary pomáha rýchlejšie liečiť a predchádzať ich vytvoreniu. Samozrejme balzamik Tea tree môžete použiť nielen na pery, ale ako prvú pomoc aj na iné časti tela, ktoré sú presušené, na vyrážky, štípance či rýchlu dezinfekciu drobného poranenia. 100% prírodný a certifikovaný Soil Association!

Zloženie: bambucké maslo, slnečnicový olej, včelí vosk, nechtíkový olej, jojobový olej, tea tree olej.

Máte skúsenosti s Balm Balm? Mňa veľmi lákajú ich parfémy Single Note


Ďalšie príspevky na blogu:
Najlepší bio a vegan deodorant | Honestly pHresh
Detoxikačná micelárna voda na hĺbkové čistenie pleti | Soaphoria
Ere Perez | Prírodný a vegan krycí make-up s ovseným mliekom


2 komentáre:

  1. Super recenzia :) Balm Balm je fakt zaujímavá značka s luxusným zložením a aj nás zaujímajú ich parfémy - teda najmä ten bergamotový, ale rovnako by sme rady vyskúšali aj šípkové sérum, pretože o ňom sme čítali iba pozitívne reakcie. Veve a Lulu

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Na univerzální balzámy nedám dopustit! :) Ať už se jedná o balzámky od Saloosu či jiných značek.. ale Balm balm mě už delší dobu taky láká, takže časem možná vyzkouším :)

    OdpovedaťOdstrániť

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...