streda 28. júna 2017

Upokojujúci pleťový krém | Weleda Baby Derma

O pleťových krémoch vám nepíšem často. Je to taká moja záležitosť "de la créme". Delikátna :). Zriedka ich striedam, pretože som objavila zatiaľ len veľmi málo krémikov, ktoré by spĺňali moje náročné požiadavky. Krém nie je ako pleťová voda, odličovač či mydlo. Na tvári si ho ponechávame celý deň, celú noc a dúfame v zázraky. Medzičasom si náš krvný obeh, cez pleť, zhltne kľudne aj 60% jeho obsahových látok. Takže určite chcete, aby obsahoval len zdravé a účinné veci. Dobrá rada znie, krémy bez certifikátov prírodnej kozmetiky (alebo výrobcom deklarovaným 100% prírodným zložením) ani nekupujte :).


Vďaka prírodnej kozmetike sa moja pleť postupne zmenila z mastnej na normálnu a dokonca na takú šťastnú, že si niekedy môžem dovoliť pleťový krém ani nepoužiť. Často po odlíčení už len vklepem pár kvapiek ľahkého oleja, aktuálni favoriti na leto sú napr. ryžový, olej z kukuričných klíčkov a jojobový.


Vyberať si krém vopred na základe zloženia odporúčam všetkými desiatimi. Mne občas nestačí, ani to, že je 100% prírodný :). INCI študujem veľmi detailne. Totiž, krém nesmie byť príliš mastný, parfumovaný, nesmie obsahovať prírodné exotické oleje, na ktoré som alergická. Po takejto selekcii, zväčša na iný, ako hypoalergénny, utra-jemný, alebo detský krém naraziť asi ani nemôžem. A viete, čo je na nich najlepšie? Hodia sa na úplne všetky typy pleti, do každého ročného obdobia a počasia.


Tentokrát sa mi podarilo natrafiť na naozaj výnimočný objav. Weledu určite nemusím nikomu zvlášť predstavovať. S pleťovým krémom Baby Derma - White Mallow sa už ale na vlastnej koži stretlo asi pomenej v vás. Ako už názov krému naznačuje, je určený pre deti trpiace precitlivenosťou pokožky. Samozrejme je vhodný pre úplne všetkých. Z hľadiska zloženia je to vynikajúca voľba pre starostlivosť o veľmi citlivú pokožku a pleť so sklonom k atopii a dermatitíde.


Kúpila som si ho už dávnejšie, výlučne na základe toho, ako veľmi sa mi pozdávali ingrediencie. Tak sa pozrime, akú liečivú a jemnú prírodu obsahuje :). Jeho hlavnými zložkami sú hneď po vode ľahké, ale výživné prírodné oleje - kokosový, sezamový, mandľový, borákový, saflorový. Väčšinu z nich asi dobre poznáte. Menej známy môže byť borákový olej. Pochádza z rastlinky zvanej borák lekársky a je to najlepší zdroj gama-linolénovej kyseliny, ktorá je odporúčaná na liečenie ekzémov. Borákový olej zbavuje pokožku extrémnej suchosti a pomáha obnovovať vnútorné vrstvy buniek. Saflorový olej pochádza zo semien požltu farbiarskeho a pomáha pri suchej a začervenanej pokožke. Do pozornosti by som rada určite dala menej často sa v kozmetike vyskytujúce, no zato efektom silné a účinné rastlinky, ibiš lekársky a fialku trojfarebnú. Obsahujú látky, ktoré zabránia a bojujú voči svrbeniu pokožky a alergickej reakcii. Na všetky tieto upokojujúce ingrediencie v jednej tube len tak ľahko nenatrafíte!


Zo všetkých "bio-krémikov", ktoré som už za tie roky dovliekla domov, práve na tento nedá dopustiť môj priateľ. Má suchú pleť, ktorá po jeho nedávnej dobrodružnej výprave na mori nabrala rozmery extrémne citlivej a reaktívnej pokožky. Vyskúšala som na neho fakt kadečo. Iritovali ho dokonca moje ľahučké krémy s obsahom ružovej vody či hydratačné krémy, ktoré boli vyslovene ultra-hypoalergénne. Okrem čistých olejov, mu úľavu priniesol iba tento krém, čo je pre neho dobrá reklama :). Veď aj oficiálny popis uvádza, že je vhodný pre atopickú a podráždenú pokožku, takže to máme sčítané, podčiarknuté, potvrdené!


Napriek tomu, že je textúra krému hutnejšia, pri kontakte s pleťou sa akoby roztápa, je jemný a ľahký. Ihneď sa vstrebáva a nezanecháva žiaden mastný film. Oficiálne je bez parfemácie. Vôňa je naozaj takmer nepostrehnuteľná, ale kdesi v pozadí málinko cítiť kokosový olej a nejaké bylinky.


50 ml tohto dokolaného pleťového krému kúpite na Biotiful.sk.

Citlivá pleť si nevyberá. Upokojujúci krém veľmi ocení pleť atopická, extrémne suchá a svrbivá, pleť začervenaná, ošľahaná mrazom či slnkom spálená, ktorej prináša úľavu takmer okamžite. V neposlednom rade sa vám za liečivú silu prírody poďakuje každá jedna, že ju neubíjate parabénmi, silikónmi, či minerálnymi olejmi vyrábanými z ropy.

Mali ste už tú česť s týmto krémikom?


Podobné príspevky na blogu:
Pravý prírodný mandľový krém | Weleda
Spotrebované prírodné oleje | Bio sójový, bio jojobový, olej z kukuričných klíčkov
Starostlivosť a čistenie problematickej, mastnej pleti | Prírodná a vegan kozmetika


6 komentárov:

  1. Ahoj Evi zase super prispevok s velmi dobrym kremikom ako citam! Ja som ho kupila mojmu drobcovi pred 2 rokmi vtedy mal par mesiacov a suchsiu tvaricku na lickach a ako vidim ani neviem ako dobre som vtedy kupila riadila som sa tym,ze som pouzivala od weledy olej na tehotenske brusko na ktory nedam dopustit je to top!
    Kremik hned zabral behom dvoch dni mal po probleme a skusala som aj na nozicky a aj tam zabral nie je ocom! Dakujem za podrobny popis kedze ja som to nestudovala vtedy len som vedela ze kupujem dobre od tejto znacky!

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ahoj Maji :) to som rada, ze kremik malemu pomohol! Weleda ma uzasnu kozmetiku, myslim, ze sa nou neda nic pokazit, je zarukou kvality a prirodneho certifikatu ;)

      Odstrániť
  2. Jeee super tak tento clanok hned posielam kamoske ktora trpi ekzémom! A urcite by prospel aj mojej tvari teraz v lete ked som cela cervena a vyhadzana po slnku ;-) /Dana/

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Ahojte, ďakujem za super výklad o krémiku. Zajtra ho idem kúpiť pre manžela, tiež ma ekzém, tak vyskušame. Pred pár dňami som kúpila mliečko Baby derma pre môjho vnúčika, ale zatiaľ sme ho nevyskúšali, lebo až zajtra cestujem domov. (Pracujem mimo SK)
    Ale verím, že zaberie na vyrážky, ktoré sa mu objavili na tváričke.
    Ešte raz ďakujem a prajem pekný a veselý zvyšok týždňa ����

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ahoj Camilla :) verím, že krémik aj mliečko rodinke pomohli a pomáhajú. Na ekzém je výborné aj samotné bambucké maslo, prípadne môžem doporučiť čistiacu kozmetiku ako mydielka pre atopický ekzém, vyrábajú ich tiež naše výborné slovenské značky Ponio či Soaphoria a ďalší.

      Odstrániť

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...