utorok 18. augusta 2015

Saloos | Bio olej z pšeničných klíčkov na opaľovanie

Veľmi veľmi dúfam, že je po poslednej vlne horúčav tohto leta. Keby to boli tak max 30 stupňové sparné dni, ešte by sa dalo. Ale permanentné praženie sa pri 37 v tieni.. už len trochu a roztopí sa celá Bratislava. Aj sedieť bolo pre mňa náročné. Pohľad na Shmu.sk nebol za posledné 2 mesiace krajší! Ale nebojte sa, slnko ešte príde :) a chrániť sa pred ním treba koniec koncov aj v zime. Preto je tu konečne sľubovaná recenzia na pšeničný olej.


Ten úvod a moje sťažovanie sa bola vlastne ospravedlnenka za "malé" meškanie :). Dnešný článok v podstate nadviažem na recenziu na Malinový olej na opaľovanie z marca. Kým o tom malinovom sa hovorí, že má ochranný faktor 25 až 50 a vyslovene sa odporúča aj na tvár, takmer všetky zdroje sa zhodujú, že olej z pšeničných klíčkov má SPF 20. To je aspoň pre môj typ pokožky úplne ideálna výška ochrany na celodenné polehávanie alebo pohyb na slniečku. Kedysi dávno mi dermatologička povedala, že keď používam krém so SPF 8, to ako keby som sa natrela olivovým olejom. Neviem či bola taká sčítaná, alebo to myslela ironicky, ale podľa viacerých zdrojov a môjho malého prieskumu je to nejak tak:

SPF faktor
Olej z mrkvových semienok38 - 40
Olej z malinových semienok25 - 50
Olej z pšeničných klíčkov20
Mandľový olej5
Kokosový olej4 - 8
Olivový olej4 - 8
Jojobový olej4 - 5
Olej z hroznových semienok3 - 4


►►► Update Jún 2018 ► Prečítajte si môj článok: Ochranný (SPF) faktor rastlinných olejov pred slnečným žiarením, kde som zhrnula všetky dôležité a zaujímavé informácie z vedeckých štúdií.

Olej z pšeničných klíčkov od Saloos je za studena lisovaný, takže si zachováva všetku tú hŕbu dobrých vitamínov, minerálov a antioxiodantov. Spomedzi olejov je to fakt jedna z topiek na extrémne suchú, poškodenú pokožku. Lieči, regeneruje. Dokonca má toľko koenzýmu Q10 a vitamínu E, že dokáže zvrátiť poškodenie pokožky z UV lúčov. Údajne je najlepším olejom proti predčasnému starnutiu pleti. Má krásnu tmavú oranžovú farbu a intenzívnu vôňu obilia.


Z mojej reálnej skúsenosti: Minulý rok som si na dovolenku k moru zbalila plnú fľaštičku tohto oleja. Na týždenné pravidelné natieranie sa, pár krát denne, nám dvom vystačilo presne týchto 50 ml. Cenovo, vyjde na cca 6 €, čo je skvelá cena v porovnaní s predraženými chemickými krémami na opaľovanie. Kým ja som tmavý fototyp, že opálenie na sebe sledujem ešte na vianoce, priateľ je ten rizikový svetlý typ. Za celú dobu sme nepozorovali žiadne spálenie od slnka a žiadne šialené šúpanie sa týždeň po návrate. U mňa seriózne, že žiadne. Druhá dôležitá vec - po opaľovaní som potom vždy používala ďalšie prírodné oleje a tiež weleďácke telové krémy. Všetko dokopy mi pokožku po celý čas hydratovalo a vyživovalo. Aj keď ste na konci dňa zo slniečka totálne unavení a leniví, ono sa vám tá starostlivosť naozaj vráti niekoľkonásobne.


Jediná nevýhoda oleja z pšeničných klíčkov je, že je celkom hustý a výdatne mastný, takže sa veľmi nehodí namazať sa ním ráno po sprche a obliecť bielu hodvábnu blúzku :). Ale na lehátku pri mori to nevadí, dokonca je oveľa odolnejší voči vode ako hocijaký iný krém. Veď to je predsa fyzika ✨.

Aj keď je výška ochranného faktora SPF tohto oleja neistá, klasické konvenčné opaľovacie krémy s chemickými filtrami neodporúčam používať. Dôvod nájdete v mojom dlho očakávanom článku Prečo používať prírodné opaľovacie oleje a krémy.

Ak hľadáte bezpečnú a spoľahlivú prírodnú ochranu pred slniečkom, odporúčam vydarené opaľovacie krémy a mlieka od Weleda, s extraktami z byliniek a nádhernou letnou vôňou, ktorú vytvárajú citrusové tóny vavrínu, levanduľových kvetov a harmančeka. Weleda vyvinula aj špeciálnu detskú radu na opaľovanie, vodeodolnú a bez parfemácie. Kúpite ich na Biotiful.sk :).

Ďakujem za každý komentár ♥

Podobné články na blogu:
Prečo používať prírodné opaľovacie oleje a krémy
Malinový olej na opaľovanie
DIY krém na opaľovanie | Prírodný, vodeodolný, SPF 20+

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...