streda 16. augusta 2017

Bio rúž na pery Sheer | ZUII

Túto recenziu som sa rozhodla poňať tak trochu netradične. Najprv vám napíšem, čo dobré v rúži od ZUII nájdete. Uvediem vám jednou vetou kompletné zloženie. Ako to? Totiž ak by ste si chceli podľa ingrediencií namiešať úplne, ale že úplne identický rúž, recept by znel takto: zmiešajte tie najfajnovejšie prírodné oleje v biokvalite, hydratačnú šťavu aloe vera, zmes zahustite prírodnými voskami a na záver pridajte farbivo prírodného pôvodu podľa vašej chuti a nálady. Nič viac, nič menej! ✌


A teraz vás trochu vydesím. The Campaign for Safe Cosmetics (Kampaň za bezpečnú kozmetiku) pri svojom prieskume zistila, že až 61% bežných rúžov známych značiek, ktoré zahrnuli do testu, obsahovali detekovateľnú koncentráciu olova. V niektorých prípadoch množstvo prevyšovalo bezpečnostný limit až 10x a čo je „najlepšie“, ani v jednom prípade to výrobca v zložení neuviedol(!). Syntetické farbivá v rúžoch často obsahujú hliník či ortuť a ďalšie látky, považované za karcinogény. S týmito škodlivinami sa naše telo vysporiadava a vylučuje ich len veľmi ťažko, preto sa v organizme hromadia a spôsobujú zdravotné problémy – rôzne neurologické poruchy, narúšajú a poškodzujú náš reprodukčný systém a pod. Kanada sa v roku 2009 stala prvou krajinou, ktorá vyhlásila dve časté zložky rúžov, D4 a D5 siloxány, za toxické pre životné prostredie. Súvisia s nádormi maternice a ďalšími poruchami pohlavnej sústavy. Ešte by ste mali vedieť, že najvyššia koncentrácia olova sa nachádza práve v rúžoch s najžiarivejšou červenou farbou.

Všetky tieto informácie mám z knihy There´s Lead in your lipstick (V tvojom rúži je olovo) od Gillian Deacon, ktorá bola kedysi mojou bibliou :). Napísala ju v roku 2011. Dnes už máme k dispozícii samozrejme novšie výsledky štúdií, nové značky a bohužiaľ čím ďalej tým viac zisťujeme, aká škodlivá je bežná konvenčná kozmetika a jej zložky. Že vlastne spôsobuje opak toho, čo ňou chceme docieliť.


Rúže na pery som nikdy príliš nepoužívala, ale veľmi výnimočne by som si občas nejaký dala. Teraz mám vo svojej kozmetickej taštičke môj prvý, nie „nejaký“, ale prírodný rúžik a rovno v biokvalite od značky ZUII.

Pravdupovediac, najviac ma dostalo to neuveriteľné zloženie. Smekám podobne ako pri ZUII očných tieňoch z najemno zomletých kvetov ruží, jazmínu a harmančeka. V rúži Sheer nájdeme na jednej strane oleje, ktoré sa pomerne často vyskytujú v prírodnej kozmetike. Slnečnicový, ricínový, jojobový olej a bambucké maslo majú osvedčené výživné účinky. Na strane druhej tu máme oleje menej často videné a zároveň veľmi cenné a výnimočné. Hydratačný olej zo semienok kamélie sa používa tradične v Japonsku, má obrovský obsah vitamínu E a je špeciálne vhodný aj na pleť so sklonom k alergickým reakciám. Menej známy olej z muškátovej ruže má tiež vysoký obsah vitamínov, a to A, E, C, B1 a B2 a vysoké regeneračné a hojivé schopnosti.


Za zmienku určite stoja aj esenciálne olejčeky, vďaka ktorým rúž nádherne kvetinovo vonia. Jemnúčko, nič čo by vás na perách otravovalo. Olej z kvetov pelargónie možno skôr poznáte pod názvom geránium. Okrem toho, že má príjemnú povznášajúcu kvetinovú vôňu podobnú lupienkom ruží a trošku viac korenistú, zahojí a dezinfikuje drobné ranky (aj na perách). Svieži, šťavnatý a mierne sladký podtón zase dodá olej z kôry pomaranča červeného. Aby toho nebolo málo, voňavé trio perfektne dopĺňa esencia z ruže damašskej. Ak ste ako ja, že číru vôňu ruží vôbec nemusíte, žiadne obavy. Vôňa je vo výsledku kvetinovo-sviežo-veselá.


Ako sa nosí? Ako ultra-výživný balzam, ktorý vám pery zahalí do krásnej farby podľa vášho výberu. Čo sa týka výdrže, je taká klasická. Na perách sa vyníma aj niekoľko hodín, ale po dobrom obede ho potrebujete opraviť :). Ja som si vybrala odtieň Daisy, ktorý je niečo medzi ružovou a teplejšou červenou farbou. Veselá letná farba je celkom sýta a bohato stačí naniesť 1 vrstvu. Rúž je zabalený v praktickej točiačej - vysúvacej tyčinke. Na výber máte z týchto krásnych odtieňov:


Kým sa dostaneme k cene, všetky oleje sú v BIO certifikovanej kvalite a za tú sa platí... Aj za nádherné zloženie, bez akýchkoľvek škodlivín, nahrážok a plnidiel a dokonca aj bez rôznych prírodných zbytočností pre vyplnenie obsahu. Tento rúž je tak podľa môjho názoru hoden jeho ceny 24,90€. V tomto prípade totiž úplne platí, že cena sa rovná kvalite.

Čo myslíte? Máte chuť ho vyskúšať alebo už ste mali tú česť?


Podobné príspevky na blogu:
Prírodná tekutá linka na oči | Logona
Upokojujúci pleťový krém | Weleda Baby Derma
Toxický mastenec (talc) v kozmetike a biokozmetike


2 komentáre:

  1. Vyzerá to na šťavnatý odtieň :) Podľa náhľadu odtieňov mi padla do oka Dahlia, až potom, že moment, ten vlastne mám :D Na wishliste mám odtieň Fern :) Inak aj ich "obyčajné" kvetinové rúže sú dobré, z nich som mala ružový Butterscotch. S výberom odtieňu som sa až tak netrafila, no i tak bol fajnový. Posledné roky som si nosenie rúžov veľmi obľúbila, tým prírodným oproti konvenčným absolútne nič nechýba, práve naopak :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Veru taký letný odtieň :). Mne sa páči aj ten tvoj Dahlia, práve preto, že je taký jemný. Od ZUII by som rada niekedy skúsila ešte ich tekuté make-upy. Tiež kvetinové :)

      Odstrániť

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...