sobota 13. mája 2017

Stop the Water While Using Me | Šampón a kondicionér Levanduľa a santalové drevo

Zastav tú vodu v sprche, kým sa šampónuješ! :)

Robievate tak? Toto, pre budúcnosť ľudstva prospešné posolstvo, nám prináša nemecká značka prírodnej kozmetiky na každom obale. Ich originálny názov Stop the Water While Using Me (Zastav vodu, kým ma používaš) registrujem na Instagrame už dlho, predlho. Nedávno bola oficiálne predstavená aj česko-slovenskému trhu. Vďaka Miške z KrasnaKazdyDen.cz, ktorá ma oslovila k spolupráci, že má na eshope viacero noviniek, nebolo o čom, a tak môžete čítať túto recenziu na regeneračnú starostlivosť o vlasy: Levanduľa a santalové drevo :).


Minule ma jedna green beauty vlogerka prekvapila, keď predniesla, že sa každý deň sprchuje minimálne 20 minút, lebo sa jej tam lepšie rozmýšľa. Áno, je fajn si dať každý deň sprchu, ale stáť pod čistou tečúcou vodou skoro pol hodinu a rozjímať o živote? Správny vzor tým svojmu publiku teda nedáva.. A klišé otázka, čo by na to povedali deti z Afriky?

Našťastie, existujú dobré projekty, ktoré prinášajú čistú vodu tam, kde jej je na svete najmenej a jeden z nich ma na svedomí práve táto značka. Volá sa Good Water Project, a pomáha napríklad v Keni, Tanzánii, či na Madagaskare. Na obaloch kozmetiky Stop The Water While Using Me tak nejde ani zďaleka o prázdne reči či prvoplánový marketing.

Ďalej táto kozmetika používa certifikované zložky z bioprodukcie, je vegánska (okrem rady Honey), eco-friendly a samozrejme netestuje na zvieratkách.


Ako vieme, šampón sa nedá hodnotiť po jednom umytí. Už sa mi stalo, že stálica prekvapila aj po mesiacoch verného používania. Mohla som si pokožku hlavy uškrabať do nepríčetna.. Potom sú tu ďalšie náhle zmeny ako páliace slnko, alebo naopak mrazivá zima a čapice, alebo zlý čarodej menom stres. Môže to byť kombinácia rôznych faktorov, alebo sa šampón iba pokožke „prejedol“ a je dobré ho prestriedať. V tomto smere treba byť promiskuitný :). Preto sa vždy snažím neobviňovať konkrétny šampón. Ak nevyhovuje ani po pauze, urobím mu čestné miesto pri pracích prostriedkoch na delikátnu bielizeň.

Aktuálne mám vlasy tak zničené a presušené, že intenzívne rozmýšľam nad radikálnym strihom a vzápätí nad tým, ako by som tento čin oplakávala do vankúša. A tak si ja a moja "vlasová schizofrénia" už dlhú dobu spolunažívame. Dôvod stavu mojich vlasov mi je dobre známy – dlhodobý stres. A poznáte to príslovie, že obuvníkove deti chodia bosé? Takže, skrinka plná masiek a zábalov, ale frustrácia privysoká na to, aby som o nich bola vôbec pohľadom zavadila. Je to pár dní, čo som zmenila prácu, dávam sa dokopy a verím v lepšie zajtrajšky. Ale už k veci, prečo vám tu vykladám tieto veci zo súkromia..


po prvom použití tohto šampónu a kondicionéru, vyfúkaní studeným vzduchom som videla, že zdevastované vlasy majú lepšiu formu, boli menej suché a krepaté. S každým ďalším umytím som pozorovala, že sa predsa len začínajú pozviechavať. A môžem povedať, že zhruba po piatich použitiach dokážem identifikovať aj lesk. Lesk bež žehličky! Tú používam už len veľmi príležitostne vzhľadom na jej drancujúce účinky. A za čo dávam levanduľovému šampónu ešte jedno veľké plus, je jeho upokojujúci efekt na svrbivú pokožku hlavy. Možno je to jeho špeciálnou formulou, alebo práve tou spomínanou zmenou zo šampónových stálic, ale mojim vlasom regeneračné duo od Stop the water veľmi prospelo a len tak ľahko ho z poličky nezložím. Aj kvôli tomu motivujúcemu nápisu :).


Zloženie šampónu je vcelku jednoduché, máme tu viacero jemných čistiacich látok (cukrových tenzidov alebo vyrobených z kokosového oleja), prírodných hydratačných látok a prírodných konzervantov. Schopnosť očisty má výbornú, odstráni aj šelak aj vosky, ktoré hojne obsahujú moje prírodné laky na vlasy. A s týmto má teda viacero prírodných šampónov sakra problém.. Ďalej tu máme levanduľu, promovanú už na obale. Súdim, že by jej tu mohol byť celkom vysoký podiel a navyše pochádza z bioprodukcie. Levanduľa má úžasný upokojujúci účinok na pokožku a predchádza jej podráždeniu, o čom som sa presvedčila na vlastnej koži (hlave). Silica zo santalového dreva nie je v šampóne iba kvôli vôni. Tento nenápadný exotický olejček ešte zvyšuje ukľudňujúci a hydratačný účinok levandule. Sám o sebe má antibakteriálne a anti-virózne vlastnosti, bojuje s akné, ekzémom, psoriázou. Regeneračnému účinku šampónu na sile pridáva ešte pšeničný proteín a vitamín E.


Kondicióner obsahuje samé hydratačné prírodné látky. Okrem levandule a santalového dreva, regeneráciu a výživu vlasom dodajú kokosový a slnečnicový olej. Ako som už spomínala, mojim vlasom prinavrátil lesk, tak veľmi potrebnú hydratáciu a celkovo ich zmäkčil. Tento prírodný kondicionér má však tú klasickú vlastnosť, že ho vlasy okamžite vsakujú a máte pocit, že ho musíte ešte pridať a pridať. Je to tým, že neobsahuje žiadne silikóny, parabény, minerálne oleje, ktoré vytvoria okolo vlasu syntetický nepriepustný film, a po ktorých sa okrem mokrých vlasov kĺže všetko naokolo. Tak ho zbytočne nepoužite plnú hrsť :).


Okrem upokojenia pokožky hlavy, relaxáciu a aromaterapiu pocítite v celej kúpeľni :). Šampón sa najprv rozvonia typicky levanduľovo, neskôr trošku sladko bylinkovo, stále však sviežo. V druhej vlne kondicionér rozvíri viac sladšiu, drevitú, exoticko - levanduľovú arómu, s podtónom sladkého kokosu. Sú to jedny z mála prírodných „haircare“ produktov, ktorých vôňu vo vlasoch cítim ešte aspoň 2 dni. S nadšením by som privítala kondicióner v spreji – ale nenašla som taký ani na oficiálnych stránkach výrobcu.

Obe fľaštičky ukrývajú 200 ml produktu a majú typické tekuté konzistencie, kondicionér je samozrejme trošku hustejší. Regeneračný šampón kúpite za 12,90 € (349 CZK) a kondicionér Levanduľa a santalové drevo za 18,10 € (489 CZK).

A ako na mňa funguje ten ich originálny, aj keď zdĺhavý názov? Produkty mám vystavené na poličke stále, a aj keď ich práve nepoužívam, viem dobre, že ma prísne kontrolujú a sledujú, či vodou zbytočne neplytvám :). Či si už umývam zuby, odličujem sa, holím si nohy, vodu zastavujem oveľa častejšie ako predtým. Takže áno, eko-trvalo-udržateľný efekt je perfektný! ❤


Podobné príspevky na blogu:
Môj rebríček prírodných šampónov
Weleda | Prírodný šampón proti lupinám
100% Pure | Šampón mäta a chaluhy


8 komentárov:

  1. You have an awesome page!

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Líbí se mi ty obaly. U šamponů jsem se s pumpičkou už setkala, ale u kondicionéru ne, je fajn, když je dávkování pod kontrolou :-)
    All my cosmetics

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Presne tak, je to veľmi praktické a šetrí čas, kým človek v tej sprche "Stop the water"... :)

      Odstrániť
  3. zaujalo ma to, ale kedze so sodium coco sulfate nie sme prave kamarati, asi si netrufnem testovat. mne da vyborne osvedcil ichtamolovy sampuch a levandulovo-chmelovy kondicioner od ponio, tiez pocitujem podobne ucinky, ako opisujes :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. SCS je jemná čistiacia látka schválená EcoCertom, ale chápem, že môže robiť problémy aj ona :). Ľudia, ktorí majú alergiu na SLS či SLES, môžu pociťovať dráždivosť aj pri SCS. Mrkla som, a PONIO šampuchy ako čistiacu látku obsahujú Sodium Lauryl Sulfoacetate, takže táto ti vyhovuje? Nie som chemik, tak neviem posúdiť podobnosť látok, ale je to dobrá správa pre všetkých, čo sú citliví na SCS v prírodných šampónoch! :)

      Odstrániť
  4. Evi ja som si zakupila samponik aj kondicioner su fakt super a neuveris,ale to sa neda tu vodu nezastavit proste to musis ;) ten samponik uplne skvely musim 2 krat naniest,ale pri oplachovani mam pocit ako keby sa vsiakol a nemam ani co oplachovat som uplne happy! zatial nevidim ziadnu zmenu v mastnoste vlasov ta je stale taka ista musim aj tak umyvat vlasky kazdy druhy den ;( ale nevadi

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Presne tak, tú vodu musíš zastaviť! :) Som rada, že ti šampónik sadol. Ja tiež zvyčajne nanášam každý šampón 2x. Mám potom pocit omnoho čistejších a voňavejších vlasov ;). Kedysi som aj musela umývať každý takto často, ale neboj, predlžuj postupne ten interval a vlásky si zvyknú. Držím palec!

      Odstrániť

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...