sobota, 11. februára 2017

Dobré správy zo sveta bezpečnosti kozmetiky

Uplynulý týždeň sa udiali, lepšie povedané celosvetovo pozitívne pohli nejaké veci ohľadom zdravia a bezpečnosti kozmetických produktov. Hlavné slovenské médiá ich pekne odignorovali. Veď prečo by aj nie. Vojny, vraždy, hrozby, jedným slovom strach a tiež politické klamstvá - toto nám na Slovensku treba vtláčať do hláv. A tak som si povedala, že v skratke poinformujem aspoň ja vás, nech máte navrch :). Veď predsa len, ak tieto informácie cielene nevyhľadávate, ťažšie sa k nim dopracujete.

Zdroj: images.google.com

Tou najhlavnejšou správou minulého týždňa bolo vyhlásenie giganta Unilever (spadá pod neho vyše 400 značiek kozmetiky, čistiacich prostriedkov, ďalšej drogérie a potravín, napr. Dove, Axe, Rexona, Timotei, Hellmans, Knorr). Kozmetický priemysel sa musel trošku otriasť v základoch po tom, čo spoločnosť oznámila, že začne detailne zverejňovať zložky, ktoré sa skrývajú v ingredienciách pod označením „parfum“. To, čo bolo doteraz pre väčšinu výrobcov nemysliteľné, a pod týmto slovíčkom pohodlne skrývali aj niekoľko desiatok ďalších látok, mnohokrát zdraviu škodlivých, sa tak pre produkty pod záštitou Unilever stane skutočnosťou. Samozrejme, takáto zmena sa asi neudeje zo dňa na deň, ale nová webová informačná stránka spoločnosti je už v príprave. A tak sa už onedlho dozvieme, čo ďalšie sa skrýva v takom šampóne Dove, alebo pánskom spreji Axe.

K celej veci sa vyjadril aj prezident a spoluzakladateľ EWG, Ken Cook, ktorý so svojimi kolegami dlhodobo tlačí na výrobcov kozmetiky, aby tieto ingrediencie odhalili. Gratuloval spoločnosti Unilever, a hovorí, že je to obrovské víťazstvo pre spotrebiteľov. Situácia mení pravidlá transparentnosti na trhu a verí, že čoskoro budú nasledovať ďalšie významné spoločnosti.

Ak máte chuť si prečítať viac (v angličtine), o udalosti informovali aj tieto médiá a environmentálne organizácie:
EWG: In-Game changing move, Unilever will disclose fragrance ingredients to consumers
Yahoo: Cosmetics Giant Unilever Pledges More Transparency Over Ingredients
Allure: Unilever Announces Transparency Initiative For Fragrance Ingredients
Cosmopolitan: Soon You'll Be Able to See Exactly What's Used in Some of Your Beauty Products
MindBodyGreen: Unilever Is About To Clean Up The Dirtiest Word In The Beauty Industry

Zdroj: images.google.com

Tomuto sa ja osobne veľmi teším. Možno si spomínate, písala som o tom už niekoľko krát (aj v poslednom článku k lakom na vlasy), že jednou z najnebezpečnejších prísad je práve „parfum“. Ide o jej tajomnosť. Napríklad u certifikovanej prírodnej kozmetiky, sa uvádza, že zložka pochádza z prírodných esenciálnych olejov. Ale pokiaľ nie je na obale uvedené inak, tak predstavuje kokteil rôznych chemických látok, ktoré sa nemáme šancu dozvedieť. U parfémov je to 100% ich obsahu.. Často ide o syntetické vône - spúšťače rôznych alergií, čo je ale horšie, aj umelé pižmo a ftaláty. Tie majú dokázaný nepriaznivý účinok na náš hormonálny systém a reprodukčné orgány. Sú označované ako reprotoxické látky. A to určite nie je všetko. Výrobca tam môže vpratať čokoľvek toxické. Citujem MindBodyGreen:

„Unilever sa chystá vyčistiť najšpinavšie slovo v kozmetickom priemysle“.

Držím palce tímu EWG, aby túto transparentnosť pomohli presadiť ako povinnosť pre všetkých výrobcov.
Majte pekný víkend!

❤ ❤ ❤

Podobné príspevky na blogu:
Ako prejsť na prírodnú kozmetiku
Prírodné púdre bez kontroverzného mastenca (talc, mastku)
Recepty pre krásu z čias vlády kráľovnej Viktórie


3 komentáre:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...