nedeľa 26. novembra 2017

Prírodné šampóny, sprchové gély, intímna umývacia emulzia | Aktuálna kozmetika 2017

Po článku o pleťových a očných krémoch, ktoré momentálne používam, a ktorý sa celkom tešil vašej obľube, pokračujem v sumarizácii mojej aktuálnej starostlivosti. Tentokrát sa premiestnime do sprchy :). Na titulnej fotke vidíte našu, tak trošku minimalisticky poňatú poličku v sprchovom kúte. Určite (a ideálne) by sa tieto produkty dali osekať ešte viac, napríklad len na jeden šampón. Ale vybrať si medzi tekutou a tuhou verziou je pre mňa prehnane povedané Sofiina voľba :).


Pravda je, že po dlhom, pridlhom odhodlávaní vyskúšať tuhé šampóny, už na ne jednoducho nedám dopustiť. Ale aj po tých klasických tekutých siaham stále rada. Často ich pri umývaní vlasov kombinujem. Aktuálne tam vidíte stále nedopoužívané kúsky z recenzie „Prírodné tuhé šampóny a moja skúsenosť | Navia, Ponio, Musk“, žltý Musk a hnedú Navia.


Obľúbené PONIO pri nich leží už ako ďalšia kúpená placička. Za mňa je ich žihľavový šampúch Ružová pivonka úplný objav roka :). Tuhý šampón Povzbudenie od Musk vonia sviežo mätovo, a keďže je to zároveň aj kondicionér v jednom, rada ním umývam najmä dĺžky vlasov a zvyknem ho využiť aj ako telové mydlo. Obsahuje vysoký podiel argánového oleja a ten je pre korienky mojich vlasov trošku zaťažkávajúci. Odporúčam na suché vlasy a najmä suchú pokožku hlavy!


Tu už vidíte všetky obľúbené tekuté šampóny v plnej paráde. Motivačné fľaštičky s jasným ekologickým odkazom od značky Stop the Water While While Using Me. Santalové drevo a levanduľa je neskutočne nádherná vonná kompozícia! (recenzia šampónu a kondicionéru TU. Keď ich dopoužívam, šikovné obaly určite nevyhodím, ale naplním ich napríklad náhradnými náplňami sprchových gélov, aby som bola trošku Zero Waste. Alebo teda aspoň Less Waste. :) Navyše, na princíp pumpičky som sa naučila ako Pavlovov psík, a s vodou v očiach v sprche už takto siaham po všetkých fľaštičkách :D. No a potom sem na fotenie prišli aj moji dvaja ďalší veľkí obľúbenci 100% Pure šampón mäta a chaluhy a Weleda šampón proti lupinám, ktorých schovávam v skrinke, ale to iba kvôli nedostatku miesta na poličke ;). Oba majú brutálne svieže bylinkové vône a sú Sulfate Free (bez sulfátov, aj tých menej škodlivých)!

Sprchový gél nie je tak delikátna záležitosť ako šampón, ale aj tu chcem ostať len pri tom najlepšom. Teda, skromné požiadavky, aby bol prírodný, dobre umyl, pokožku nevysušil a ešte aj voňal, však nie sú tak úplne jednoduché na splnenie. V dávnych časoch, som ako môj prvý bio sprcháčik kúpila v DM-ke nejaký ten od Averde a paradoxne ho mám kúpený aj práve teraz. Nie je to úplná stálica, ale aspoň niečo prírodné, čo kúpite za každým rohom, rýchlo, lacno.

Ak by som mala spomenúť, čo z doteraz vyskúšaných prírodných sprchových gélov by som neváhala kúpiť znova, bola by to určite Weleda, Urtekram no a veď predsa – tuhé mydielka na telo. Obzvlášť tie peelingové! Totižto, ja a tuhé telové mydlá sme tiež noví kamaráti. Vyskúšala som ich zatiaľ tri: peelingové mätové od Mylo, peelingové kávové od Musk a bylinkové medovkové od Soaphoria. Všetky mydielka sú však do doby tohto fotošútingu fuč a pozerám ako po nových značkách, tak aj po iných variáciách od týchto značiek. Tuhé prírodné mydlá s kvalitným zložením (s kopou výživných olejčekov) sú vysoko návykové! :)


Posledná vec, o ktorej vám chcem povedať je Bio elixír na intímnu hygienu od Havlíkovej Apotéky. Viete, že nie som veľkým fanúšikov ich pleťových krémov, pretože sú viac-menej na báze glycerínu. Ale toto sa im vydarilo. Jemné mycie látky, žiadne sulfáty, glycerín v malom množstve, a liečivé bylinky ako žihľava, chmeľ a levanduľa, ktoré majú spoločne protizápalové a antimykotické účinky. Konzistenciou ide o taký gélový olej, ktorý aj vcelku pení a príde mi dosť koncentrovaný, pretože stačí doslova pár kvapiek.

Čo vaša aktuálna sprchová starostlivosť? Rada sa nechám inšpirovať ♥


Podobné príspevky na blogu:
Prírodné pleťové a očné krémy | Aktuálna kozmetika 2017
Prírodné tuhé šampóny a moja skúsenosť | Navia, Ponio, Musk
Prírodný šampón proti lupinám | Weleda
Peelingové mätové mydlo | Mylo


4 komentáre:

  1. No vidim, ze nie som jedina samponova kralovna :D tiez mam na policke viacero- dva tuhe, tusim rozmarinovy od ponio a s kozim mliekom od naturinky a tekute- proti lupinam od neobio a s rhassoul od sante. A tiez ich presne kombinujem, ze tuhy si dam na pokozku vlasovu a tekuty do dlzok. Na Stop Water while... citam dnes uz tretiu recenziu dobru, vyzeraju vskutku zaujimavo tieto samponiky, zial ja a coco sulfaty nie sme kamosi, takze ostanem len pri citami. A co sa tyka sprchacov pouzivam vacsinou lacnejsie prirodne, alverde, sante alebo natura siberica. Radsej potom investujem do pletovky ci dekorativky

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ahoj Mišel, ze samponova kralovna :D podla mna na tom stale nie sme az tak zle ;). Ja som skusenostami zistila, ze nemozem stale pouzivat ten isty sampon, vlasy potrebuju neustalu zmenu. Ak ti sulfaty vadia, urcite ostan mimo nich. Nastastie uz existuje mnoho prirodnych samponikov aj bez tejto prisady. A uplne suhlasim, mam to rovnako, radsej investovat do kvalitnej pletovej starostlivosti, ako do sprchového gélu :)

      Odstrániť
  2. Prosím prosím <3 s kadiaľ máš ten držiak na tuhé mydlá. Zamilovala som sa. Ďakujem

    OdpovedaťOdstrániť

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...