piatok 11. augusta 2017

Prírodná kozmetika JOIK | Časť III. Čistiaca pena na tvár s uhorkou a žeruchou

Dnes mám pre vás zakončenie trilógie JOIK recenzií. Detailnejšie sa o tejto estónskej značke dočítate v prvej časti, ktorá bola venovaná ich mätovému oleju do sprchy. Vcelku nedávno som vám písala o čistiacej pene na tvár od francúzskej značky Caudalie. Konzistencia produktu, ktorú som len nedávno znovu-objavila a celkom si ma získala.


Preto som u JOIK s výberom príliš neotáľala a do mojej ďalšej pleťovej čistiacej rutiny zaradila čistiacu penu na tvár s uhorkou a žeruchou. Tekutina s pumpičkou, ktorá vyrába jemnú penu, výborne šetrí jej objem a zdá sa, že táto fľaštička mi vydrží naveky :). Oproti čistiacej pene Caudalie, ktorá mala objem 50 ml, má táto od JOIK objem trojnásobný! A teda 150 ml. Na celú tvár mi bohato vystačia dve "pumpnutia". Z jemnučkej peny na pleti môžete mať pocit, akoby tam vôbec ani nebola. Ale opak je pravdou. Emulzia, ktorá vznikne na navlhčenej tvári veľmi šetrne, ale účinne odstráni nečistoty aj make-up v jednom kroku. Stačí ju chvíľku jemne vmasírovať a potom opláchnuť vodou. Odporúčam používať v sprche, kde je prevedenie očistného rituálu pleti 100x jednoduchšie a praktickejšie :). Na odlíčenie očného make-upu túto penu nepoužívam, obsahuje malý podiel alkoholu, ktorý by mohol citlivé oči dráždiť. Tie moje sú extra citlivé, tak ich neprovokujem :).


Poďme sa detailnejšie pozrieť na zloženie tejto tekutiny, premieňajúcej sa na penu. Hneď druhé miesto po vode obsadila šťava z aloe vera, čo hodnotím ako výborné rozhodnutie. Všetky čistiace zložky sú až za ňou. Vysoký podiel aloe vera vašej pokožke prospeje hneď z niekoľkých dôvodov, výborne a hĺbkovo hydratuje, upokojuje podráždenú pokožku a obnovuje tú suchú. Na ďalších miestach máme 2 povrchovo čistiace látky s krkolomnými názvami. To oni sa postarajú o dobré vyčistenie vašej pleti. Musím sa priznať, že na tieto látky som natrafila prvý krát, dokonca aj EWG databáza pri nich neuvádza takmer žiadne info. Sú pre našu pokožku nezávadné a to je hlavné, možno ide o nejake „novo-vynájdené“ zlúčeniny.


Máme tu samozrejme aj prírodné výťažky, ktoré nám sľuboval už samotný názov, uhorku a žeruchu. Zaujímavá dvojka. Hydrolát z uhorky som vždy chcela veľmi vyskúšať, no kým som sa zdohadala, Soaphoria ho stiahla z ponuky. Neviem, či ho vyrába (balí) ešte nejaká u nás dostupná značka. Prečo by som chcela vlastniť čistú uhorkovú vodu? Má vraj veľmi výrazné až zázračné hydratačné účinky. Preto :). Extrakt zo žeruchy vidím v prírodnej kozmetike tiež prvý krát. Ale keď je taká prospešná pre naše bruško, tak prečo by nebola aj pre pokožku. O žeruche som sa dočítala, že dokáže redukovať začervenanie pokožky, sťahuje póry a pleť rozžiari. Šikovná to bylinka!

Jemnú čistiacu a hydratačnú penu od značky JOIK s jemnou sviežou vôňou, kúpite v českom eshope s prírodnou kozmetikou KrasnaKazdyDen.cz za cenu 18,40 € (150ml).

Máte skúsenosti s touto severskou kozmetikou? ✨


Podobné príspevky na blogu:
Detoxikačná micelárna voda na hĺbkové čistenie pleti | Soaphoria
Starostlivosť a čistenie problematickej, mastnej pleti | Prírodná a vegan kozmetika
Neopísateľná vôňa krásy a čistoty - rada Himalay od Soaphoria


6 komentárov:

  1. Už som po Joik pokukovala, ale ešte nekúpila. Viem, že mali v ponuke také trblietavé malinové mlieko, to by som chcela skúsiť :) Táto pena znie super na leto! V poslednej dobe si vyberám viac hydratačné čistidlá na pleť, nejak schnem...asi stárnem :D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ale čo by si :) s prírodnou kozmetikou predsa mladneme :))). Malinové mlieko znie veru zaujímavo. Ešte keby malo aj sladkú malinovú vôňu, tak je to môj ďalší JOIK kandidát!

      Odstrániť
  2. Extrakt zo žeruchy tiež vidím v kozmetike prvákrát :) a keď sťahuje póry účinne, mala by som ju vyskúšať. V lete ich mám viditeľnejšie a nepáči sa mi to... Po Joik som takisto pokukovala, no nakoniec som dala prednosť inej značke, ale teraz si ju píšem na wishlist :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Veru JOIK ma viacero lahôdok :). Mne sa ešte strašne páčia ich lanýže do kúpeľa, krásny a voňavý nápad na darček.

      Odstrániť
  3. Vypadá zajímavě a docela by mě i lákala, ale odrazuje mě právě to zmíněné aloe vera, které je pro mě naopak nevhodná volba - po všech produktech kde je na předních místech ve složení se osypávám :-/ A vím o více lidech, co jim aloe ve složení nedělá zrovna dobře. Škoda. Ivet

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Naozaj? To ma mrzi. Zatial nepoznam nikoho, komu by aloe vera nevyhovovalo, predsa len je vseobecne povazovana za hypoalergennu latku. Ale jasne, pokojne to moze byt alergen, ako vsetko. Ja sama trpim na rozne alergie. Este ma napadlo, ci tie produkty s aloe vera, ktore spominas, nemaju v zlozeni aj glycerin? Ten zvykne byt pre niekoho komedonny - upchava pory a objavia sa vyrazky.

      Odstrániť

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...