streda 11. januára 2017

Bio parfémy MYTAO od TAOASIS

Tieto Vianoce, na Štedrý večer, sme s rodičmi pozerali slovenskú rozprávku Zázračný nos, ktorú slávnostne premiérovali na Jednotke. Princezná, vojvoda, čarodej, chudobný parfumér, úžerník, zápletky a zápletky a vo finále bolo treba namiešať tú najkrajšiu vôňu na svete. Okrajovo mi scénky evokovali aj bestseller Parfém: Príbeh vraha. V oboch filmoch ukazovali úchvatné starodávne voňavkárske ateliéry, parné destilačné kolóny, presklené nádobky a samozrejme kopu voňavých byliniek a tajomných ingrediencií. Pri takejto alchýmii by som raz chcela byť.


Ako asi musí prebiehať miešanie dokonalého parfému dnes? Predstavujem si biele sterilné laboratórium, nasvietené žiarovkami vypaľujúcimi očné sietnice a vedcov zamaskovaných v návlekoch od hlavy po päty :). Ale aká je najkrajšia vôňa na svete? Každému predsa vonia niečo iné, niekedy až diametrálne odlišné. Poznám málo ľudí, ktorý by používali rovnaký parfém. Asi preto ich existujú tisícky (milióny?). Skúšate stále nejaký iný, jeden lepší, druhý sa po čase zunuje, avšak ten svoj „naj“ neprestávate hľadať po fannkách, marrionaudkách a tax-free letiskových halách hoci aj celý život. Ako niekto pravú lásku :).



Síce nemám nos veľký ako rozprávková princezná Diana, ani unikátne čuchové bunky voňavkára Tomáša, ale na viacero pachov som extrémne citlivá :). Pokúsim sa vám priblížiť, čo cítim v prírodných parfémoch od nemeckého výrobcu TAOASIS, ktoré mám pre vás k recenzii vďaka Miške z KrasnaKazdyDen.cz.

Mini set bio parfémov s názvom MYTAO ukrýva 6 vzoriek prírodných parfémov výlučne na prírodnej báze. Vždy ide o 100% prírodné zložky (alkohol z bioprodukcie a prírodné konzervanty) a kvalitné esenciálne oleje. Certifikáty NATRUE, BDIH Cosmos Organic, Vegan sú samozrejmosť a dokonca spĺňajú aj certifikáciu Demeter – krutoprísne štandardy biodynamického poľnohospodárstva.

Podľa oficiálneho popisu v krabičke nájdete „vône s osviežujúcimi prvkami ovocia a citrusových plodov, ale aj sýte korenené až pikantné vône. Všetky bio parfémky sú zostavené tak, aby vytvorili jedinečnú harmonickú vôňu a naviac potešili a príjemne naladili aj našu myseľ. Sú neutrálne a hodia sa pre mužov aj ženy.“


Ibaže. Po prvom pričuchnutí, vravím si - čo to je? Žiadna z vôní ma nedostala do kolien. Úprimne, u niektorých som v prvých sekundách cítila doslova odér. Ako na zatuchnutej chate. Lenže čo je v živote (okrem iného) dôležité? Nezľaknúť sa a nenechať sa ľahko odradiť. Ono to funguje tak, že bio parfém sa potrebuje na pokožke v kľude rozvinúť. Treba len chvíľu vyčkať a prekvapia vás nádherné prírodné esencie, ktoré sa počas dňa vyvíjajú a jemne menia. A pracujú aromaterapeuticky.

◆ EINS ◆
Oficiálny popis: „Svieža vôňa z citrusov s hrejivými tónmi santalového dreva.“
Môj názor: Stopercentná citrusovka. Veľmi svieža, energická a športová. Najviac spomedzi citrusov vyniká určite limetka, a rožky vystrkuje po celý čas citrón. Postupom času sa sviežosť tejto citrusovej vôňe mení na horko-sladkú esenciu, viac hrejivú a cítim aj tóny grapefruitu.


◆ ZWEI ◆
Oficiálny popis: „Hrejivá teplá vôňa fazule tonka, korenené tóny pryskyrice masticha, doplnená osviežujúcimi tónmi citrusov a tea tree.“
Môj názor: Korenistá, pikantná, citrusová a mätová! Všetko toto v jednom a mne to neskutočne vonia. Dokonca sa teším aj z plného balenia. Ide o energickú a povzbudzujúcu vôňu, napriek tomu si myslím, že väčšine sa páčiť nemusí. Je skôr unisex,


◆ DREI ◆
Oficiálny popis: „Vôňa stredomorských byliniek, koreneného cédrového dreva, vavrínu a trávnatých tónov.“
Môj názor: Cukríkovo sladká citrusová vôňa. Aj keď má s vôňou ZWEI máličko spoločného, vedela by som ju nosiť rovnako. Snáď preto, že zo začiatku cítim tie moje obľúbené bylinky. Konkrétne ale neviem rozoznať žiadnu rastlinku, je to skôr taká príjemná zmes. Cez celé trvanie vonia aj santalové drevo aj citrusy. Finišuje ľahko, nenútene sladko. Priateľ dokonca zacítil aj kokos :).

◆ VIER ◆
Oficiálny popis: „Jemná vôňa s trávnatými tónmi, doplnená sviežimi citrusmi, sladkým, mierne pikantným santalovým drevom, kvetinovými tónmi ruže a ylang ylang.“
Môj názor: Opäť ovocná citrusová esencia, na začiatku veľmi podobná predchádzajúcej vzorke DREI, ale menej sladká a viac osviežujúca. Prvoplánový citrón a limetku po chvíľke výrazne prerazí pomaranč, ktorý tu podľa mňa dominuje a dopĺňajú ho bylinky. Pre môj nos ľahučká, veselá a príjemná vôňa.

◆ FUNF ◆
Oficiálny popis: „Nahorklá drevitá vôňa s korenenými tónmi ločidla a pikantným zázvorom, doplnená o kyslé osviežujúce tóny citrusových plodov.“
Môj názor: Ide o veľmi zvláštnu zmes esencií, ktorú by som za parfém na denné nosenie nedefinovala. Vôňa je výrazná, ťažká, niekde v pozadí figuruje pre mňa nedefinovateľné ovocie. Jedným z nich je možno aj ten zázvor, ale ovplyvnená som oficiálnym popisom. Niekde v pozadí, po čase, sa dajú zacítiť opäť nejaké citrusy. A priznám sa, že netuším ako vonia ločidlo :). S číslom päť sme si teda vôbec nesadli.

◆ SIEBEN ◆
Oficiálny popis: „Spája ovocnú vôňu zelených mandarínok a pomaranča, podtrhnutú bylinnou citrónovou trávou.“
Môj názor: Ani táto vôňa nebude moja šálka kávy. Je síce ovocno-kvetinová, ale skôr prevažuje silná až ťažká vôňa kvetín. V pozadí je tiež mierne citrusová, ale žiadne mandarínky ani pomaranče necítim. Celkovo na mňa pôsobí ako vôňa postarších dám, ťažkopádne, a to tak intenzívne, že som mala problém ju z pokožky dostať.


Takéto vzorkové balenie je fajn vynález. Jednoducho si vyberiete, ktorá vám sekne. Prvé štyri parfémy EINS, ZWEI, DREI, VIER sú veľmi vydarené. Posledné dva, FUNF a SIEBEN, ma neoslovili. A nedopátrala som sa, prečo vynechali číslo ŠESŤ, teda SECHS. Snáď si myslia, že to nie je šťastné číslo? Celkovo ma vône prekvapili svojou intenzitou a trvácnosťou.

Posledný bodík, a možno aj najdôležitejší, prečo vlastne používať bio parfém? Do INCI, pod názov zložky „parfum“ dovoľuje legislatíva výrobcom zakamuflovať úplne čokoľvek. Nikdy to nezistíte. Skrývajú sa tam najagresívnejšie a často karcinogénne látky. Syntetické, dráždivé, lacné. Od pôvodných voňavkárskych receptov, na hony vzdialené náhrady. Ingredienciu „parfum“ nájdete snáď v každom bežnom konvenčom kozmetickom výrobku, v nejakom malom percentuálnom pomere. Vaša obľúbená každodenná vôňa toho „parfumu“ ale obsahuje doslova plné bomby.

Ako to máte s parfémami vy? Ja ten najkrajší prírodný parfém stále hľadám, takže klasických parfémov som sa po prechode na prírodnú kozmetiku nevzdala. ALE. Konvenčný parfém aplikujem výlučne a iba na oblečenie. Nikdy nie na pokožku a už ani náhodou na pulzné body tela ako krk, či za uši. Odporúčam to isté aj vám ;).




Podobné príspevky na blogu:
Pepermintový roll-on proti bolesti hlavy | Saje Natural Wellness
Bachove esencie | Harmonizujúci prírodný parfém Vivacité(s) a Présence(s)
Nobilis Tilia, Saloos | Moja mätova (aroma) terapia

6 komentárov:

  1. Jéééj, to si ma veľmi potešila touto recenziou, bio parfem by som chcela už dlhšie ale nemám možnosť ich nikde ovoniať a bez toho si ich nerisknem kúpiť. Testovacia sada je na to ako stvorená!

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Presne tak Kaji :) pokiaľ máš rada citrusové tóny, táto paletka by ťa verím nemala sklamať.

      Odstrániť
  2. Citrusove a sladsie, to je nieco pre mna.
    podla popiskov by som asi aj mala problem si vybrat, takze na ten set si ma docela nalakala. A super fotky, ako vzdy =)

    July

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Tak podla opisu ma zaujali Drei a Vier. Zatial sak pouzivam konvencne parfemy nakolko presne u prirodnych malokedy je moznost vyskusat a kupit naslepo plne balenie sa bojim.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Vzorky sú pre vyskúšanie na vlastnej koži a testovacie nosenie na pár dní ako stvorené. Prinajhoršom sa vždy dajú posunúť kamarátke, ktorá má zase iný vkus :).

      Odstrániť

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...